8 Μαΐου 2016

Η ΣΟΓΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΒΗΤΙΚΟΥΣ !

Σόγια και διαβητικός ασθενής με δυσλιπιδαιμία.

Ένα από τα θέματα που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο Ημερίδων Μεταβολισμού στο Ίδρυμα Ευγενίδου ήταν η προσέγγιση του διαβητικού ασθενούς με δυσλιπιδαιμία.
Είναι δεδομένο πως ο διαβητικός ασθενής θεωρείται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου για στεφανιαία νόσο και χρήζει επιθετικής υπολιπιδαιμικής αγωγής με στατίνη. Είτε ακολουθήσουμε τις ευρωπαικές είτε τις αμερικανικές ο ασθενής αυτός σαν πρώτο βήμα πρέπει να αλλάξει τον τρόπο ζωής, να βελτιώσει τη διατροφή του και να μειώσει με στεατίνη κατά τουλάχιστον 50% την LDL του. Στην αλλαγή του τρόπου ζωής ιδιαίτερη σημασία έχει η σωματική άσκηση, ειδικά αν λάβουμε υπόψη πως οι διαβητικοί τύπου 2 είναι παχύσαρκοι ( θεωρείται νόσος επακόλουθο της παχυσαρκίας) όπου συνιστώνται 45’ ημερησίως πέντε φορές την εβδομάδα αερόβια άσκηση, απώλεια βάρους 5-10% του σωματικού βάρους και  αλλαγή διατροφής.
Η διατροφή πέραν της μείωσης της LDL μπορεί να μας χαρίσει πολλά χρόνια υγιούς ζωής όπως έχουν δείξει πάρα πολλές μέχρι στιγμής διατροφικές μελέτες σε στεφανιαίους ασθενείς. Στα κύρια σημεία διατροφικής μεταβολής που συστήνουν οι οδηγίες περιλαμβάνεται η μείωση κατανάλωσης κορεσμένων και τρανς λιπαρών, η κατανάλωση στερολών ή στανολών, η μείωση πρόσληψης χοληστερόλης και  η μείωση βάρους, η αύξηση κατανάλωσης φυτικών ινών, κόκκινης μαγιάς καθώς και σόγιας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η χρήση σόγιας η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής των χωρών της Απω Ανατολής, και έχει συνδυαστεί με αυξημένη μακροζωία στους πληθυσμούς αυτούς. Περιέχει αμινοξέα που ο οργανισμός δε μπορεί να συνθέσει, Χαρακτηρίζεται από σημαντική περιεκτικότητα πρωτεϊνών υψηλής διατροφικής αξίας, όπου όμως μόνο το 12-14% των λιπαρών οξέων της σόγιας είναι κορεσμένα ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό είναι μονοακόρεστα (23%) και πολυακόρεστα (63%).
Η κατανάλωση σόγιας μειώνει τη κακή χοληστερόλη, κατά περίπου 10%. Ο τρόπος όμως που γίνεται αυτή η μείωση είναι διπλός. Η σόγια από μόνη της μειώνει την κακή χοληστερόλη περίπου 5%. Αυτό λέγεται άμεσος τρόπος. Υπάρχει όμως και ο έμμεσος τρόπος, γιατί όταν εντάσσει κανείς στο διαιτολόγιό του τη σόγια κάτι θα βγάλει για να βάλει τη σόγια, άρα υπάρχει κι ένας έμμεσος τρόπος ο οποίος συνεισφέρει και αυτός άλλο ένα 5% με αποτέλεσμα η μείωση η οποία προκύπτει από τη σόγια να είναι περίπου 10% στην κακή χοληστερόλη.

http://www.mednutrition.gr

http://solidaritymit.blogspot.gr/2016/05/blog-post_19.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου