Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2017

Θάνατος βρέφους στη Γαλλία λόγω σκευάσματος βιταμίνης D

Θάνατος βρέφους στη Γαλλία λόγω σκευάσματος βιταμίνης D

Σε ολόκληρη την χώρα αναστάλθηκαν οι πωλήσεις του συγκεκριμένου σκευάσματος, ενώ για την ώρα τα στελέχη του εργαστηρίου που παρασκευάζεται το σκεύασμα δεν έχουν κάνει άλλες δηλώσεις.
Ο θάνατος ενός νεογέννητου βρέφους στο οποίο είχε χορηγηθεί το σκεύασμα Uvesterol D, που χρησιμοποιείται για την έλλειψη βιταμίνης D, πυροδότησε μια σειρά από εξελίξεις γύρω από αυτό στη Γαλλία.
Η Υπουργός Υγείας της Γαλλίας, Μαρισόλ Τουρέν εξήγησε δημόσια πως είναι ο τρόπος χορήγησης του προϊόντος εγκυμονεί κινδύνους κι όχι η βιταμίνη D, που εμπεριέχεται σε αυτό ενώ έκανε έκκληση προς τους γονείς να σταματήσουν να το χορηγούν στα παιδιά τους.

Η κ. Τουρέν πάντως αλλά διαβεβαίωσε όσους έχουν ήδη χορηγήσει άλλα σκευάσματα για την έλλειψη βιταμίνης D στα βρέφη τους ότι δεν πρέπει να ανησυχούν. Το βρέφος ήταν μόλις δέκα ημερών και πέθανε από καρδιοαναπνευστική ανακοπή μετά από τη χορήγηση μίας δόσης του Uvesterol D. Προηγουμένως είχε εμφανίσει συμπτώματα δύσπνοιας και ασφυξίας.
Μετά από αυτό το τραγικό περιστατικό, σε ολόκληρη την χώρα αναστάλθηκαν οι πωλήσεις του συγκεκριμένου σκευάσματος όπως γνωστοποιήθηκε από τον φορέα ANSM (Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας των Φαρμάκων και των Προϊόντων Υγείας).

«Το συμπέρασμα των ερευνών μας μέχρι στιγμής δείχνει στοιχεία που παραπέμπουν σε πιθανή σχέση του θανάτου (του βρέφους) και της δόσης του Uvesterol D που του χορηγήθηκε», αναφέρει η σχετική ανακοίνωσή του ANSM.

Το εργαστήριο Crinex που παρασκευάζει το Uvesterol D έχει ξεκαθαρίσει ήδη πως το συγκεκριμένο σκεύασμα δεν πωλείται εκτός Γαλλίας αλλά για την ώρα τα στελέχη του εργαστηρίου δεν έχουν κάνει κάποια άλλη δήλωση.

Αυτό που διερευνάτε και που θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην όποια εξέλιξη είναι αν συνέτρεχαν άλλοι λόγοι για το θάνατο του βρέφους και αν το γεγονός πως του χορηγήθηκε το συγκεκριμένο σκεύασμα ήταν απλά μια σύμπτωση. Ένα από τα σενάρια που ακούγονται πάντως έντονα είναι ενδέχεται να έχει παίξει μεγάλο ρόλο και ο τρόπος χορήγησής του, που μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα πνιγμονής όταν το βρέφος δεν μπορεί να καταπιεί ή «στραβοκαταπίνει» τις σταγόνες που του χορηγούνται.

http://www.itrofi.gr/texnologia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου