11 Φεβρουαρίου 2017

Τρείς επίμονοι διατροφικοί μύθοι

Τρείς επίμονοι διατροφικοί μύθοι

Πίσω από την πληθώρα των πληροφοριών σχετικά με την διατροφή και τις διαιτητικές συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουμε για να χάσουμε βάρος, κρύβονται πολλές φορές ανακρίβειες και μύθοι οι οποίοι, παρ’ όλο που καταρρίπτονται επιστημονικά, είναι αρκετά πειστικοί και συνεχίζουν να επικρατούν.

Η πληροφόρηση για τη διατροφή και τις διαιτητικές μας συνήθειες τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο ποικίλη, όλο και μεγαλύτερη. Δυστυχώς αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι και η σωστότερη. Διαβάζουμε, ακούμε και μαθαίνουμε για το τι πρέπει να τρώμε, ποια θρεπτικά συστατικά περιέχονται σε κάθε τρόφιμο, ποιες τροφές να προτιμάμε για να διατηρήσουμε τα κιλά μας και ποιες να αποφεύγουμε. Κάποιες από αυτές τις πληροφορίες, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, και τελικά αποτελούν λάθη, τα οποία μας απομακρύνουν από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Παρακάτω αναλύουμε τρείς από τους επικρατέστερους τέτοιους μύθους :

Το μαύρο ψωμί παχαίνει λιγότερο από το άσπρο

Το μαύρο ψωμί (πολύσπορο, ολικής άλεσης, σικάλεως ή διαφόρων άλλων τύπων) είναι η τελευταία μόδα όχι μόνο στα εστιατόρια αλλά και στο φούρνο της γειτονιάς μας. Ένας από τους λόγους που αρκετοί το επιλέγουν είναι γιατί πιστεύουν οτι είναι πιο διαιτητικό. Επειδή οι περισσότερες δίαιτες προτείνουν να αντικαταστήσουμε το λευκό με το μαύρο ψωμί, η ιδιότητα αυτή του μαύρου ψωμιού έγινε εύκολα πιστευτή. Η αλήθεια είναι ότι το μαύρο ψωμί είναι ανώτερο διατροφικά από το λευκό, που είναι περισσότερο επεξεργασμένο. Για παράδειγμα έχει περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συντελεί στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και βοηθά στη ρύθμιση του ζαχάρου και των λιπιδίων στο αίμα μας. Από θερμιδικής άποψης όμως και τα δυο είδη ψωμιού είναι σχεδόν ίδια. Για να αποκτήσουμε το ιδανικό βάρος θα πρέπει να εμπλουτίσουμε το καθημερινό μας διαιτολόγιο με μαύρο ψωμί, που χάρη στη σύστασή του προσφέρει περισσότερα θρεπτικά συστατικά, μας κρατά χορτάτους για περισσότερη ώρα και περιέχει πολύτιμες φυτικές ίνες, θα πρέπει όμως να έχουμε υπ’ όψιν ότι πρόκειται για ψωμί, και είναι πλούσιο σε θερμίδες.
Η φρουκτόζη έχει λιγότερες θερμίδες από τη ζάχαρη

Ο μύθος της φρουκτόζης και πολλών άλλων υποκατάστατων ζάχαρης είναι αρκετά διαδεδομένος και πολλοί από εμάς την επιλέγουμε ως λιγότερο παχυντική από τη ζάχαρη. Η φρουκτόζη όπως και η στέβια συστήνεται σε δίαιτες, αλλά όσον αφορά τις θερμίδες της είναι ουσιαστικά ίδιες με αυτές της ζάχαρης. Η αλήθεια είναι ότι η φρουκτόζη απορροφάται πιο αργά από το αίμα και είναι πιο γλυκιά από τη ζάχαρη. Αν τη χρησιμοποιούμε μπορούμε να μειώσουμε στις μισές τις θερμίδες που παίρνουμε κάθε μέρα από τη ζάχαρη που προσθέτουμε στα ροφήματά μας και επιπλέον είναι πιο υγιεινή λόγω της μικρότερης επεξεργασίας της. Για να αποκτήσουμε το ιδανικό βάρος θα πρέπει να μειώσουμε σταδιακά τη ζάχαρη ή τη φρουκτόζη που βάζουμε καθημερινά στον καφέ, το γάλα ή το τσάι μας.
Τα light προϊόντα αδυνατίζουν

Η άποψη που επικρατεί είναι ότι τα light προϊόντα μας βοηθούν να αδυνατίσουμε. Η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα παρέχουν λιγότερες θερμίδες από τα κανονικά και κάτω υπό ορισμένες προϋποθέσεις μπορούν πράγματι να μας βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Είναι ειδικά επεξεργασμένα ώστε να περιέχουν λιγότερα λιπαρά και ζάχαρη από τα κανονικά κι έτσι μας δίνουν λιγότερες θερμίδες. Έτσι τρόφιμα όπως τα αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά, πραγματικά είναι ιδανικά για όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους. Υπάρχουν όμως και προϊόντα, όπως οι σάλτσες, που ακόμη και στη light εκδοχή τους εξακολουθούν να είναι αρκετά παχυντικά και καλό είναι να μην τα χρησιμοποιούμε πολύ συχνά. Για το ιδανικό βάρος καλό είναι να προτιμούμε τα light προϊόντα αλλά να προσέχουμε τις ποσότητες, γιατί η μεγάλη κατανάλωση θα μας δώσει πολύ περισσότερες θερμίδες απ’ ότι αν τρώγαμε μια μικρή ποσότητα πλήρους προϊόντος.

Πηγή: www.itrofi.gr
http://paxoulos.blogspot.gr/2016/11/blog-post_26.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου