Σχεδὸν δύο χιλιάδες χρόνια πέρασαν ἀπὸ τότε ποὺ ὁ ἱερὸς εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης προανήγγειλε τὸν ἐρχομὸ τῆς σκοτεινῆς μορφῆς τοῦ Ἀντιχρίστου, ὅμως αὐτὸς ἀκόμη δὲν φάνηκε. «Ὁ Ἀντίχριστος ἔρχεται», ἔγραψε, χωρὶς νὰ δώσει κάποια πιὸ συγκεκριμένη πληροφορία γιὰ τὸν χρόνο τοῦ ἐρχομοῦ του. Αὐτὸ προφανῶς δὲν ἔγινε χωρὶς λόγο, ἂν καὶ ἐμεῖς τὸν ἀγνοοῦμε. Ὁ Θεὸς δὲν θέλησε νὰ φανερώσει τὸν χρόνο τῆς παρουσίας αὐτοῦ τοῦ τέρατος. Κράτησε αὐτὴ τὴ γνώση μόνο γιὰ τὸν Ἑαυτό Του. Ὡστόσο δὲν μᾶς ἄφησε ἐντελῶς ἀπληροφόρητους. Πρωτίστως στὸ ἴδιο τὸ κείμενο, αὐτὸ τῆς Α΄ Καθολικῆς Ἐπιστολῆς Του (β΄ 18), ὁ ἅγιος εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης μᾶς φανερώνει τὸ πνευματικὸ πλαίσιο τῆς ἐποχῆς στὴν ὁποία ὁ σκοτεινὸς αὐτὸς ἄνθρωπος θὰ φανερωθεῖ. Ὀνομάζει τὴν ἐποχὴ αὐτὴ «ἐσχάτη ὥρα», καὶ σημειώνει ὅτι πρὸ τῆς ἐμφανίσεως τοῦ Ἀντιχρίστου, θὰ κάνουν τὴν ἐμφάνισή τους πολλοὶ ἄλλοι μικροὶ ἀντίχριστοι, πρόδρομοι τοῦ ἐσχάτου Ἀντιχρίστου. Μάλιστα ὁ ἅγιος Ἰωάννης προσθέτει ὅτι αὐτοὶ οἱ μικροὶ ἀντίχριστοι δροῦν ἤδη στὴν ἐποχή του. Καὶ ἐννοεῖ τοὺς αἱρετικούς, μάλιστα αὐτοὺς τῆς αἱρέσεως τοῦ Δοκητισμοῦ, βασικὸ δόγμα τῶν ὁποίων ἦταν ὅτι ὁ Χριστὸς δὲν ἦταν πραγματικὸς ἄνθρωπος, ἀλλὰ μόνο φαινόταν σὰν ἄνθρωπος, ἦταν κάτι σὰν φάντασμα. Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο στὴ συνέχεια ὁ ἅγιος Ἰωάννης τονίζει αὐστηρὰ ὅτι αὐτοὶ ποὺ δὲν δέχονται πραγματικὴ ἐνανθρώπηση τοῦ Θεοῦ – «Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα» – αὐτοὶ ἐμφοροῦνται ἀπὸ τὸ πνεῦμα τοῦ Ἀντιχρίστου. «Τοῦτό ἐστι τὸ τοῦ Ἀντιχρίστου ὃ ἀκηκόατε ὅτι ἔρχεται, καὶ νῦν ἐν τῷ κόσμῳ ἐστὶν ἤδη» (Α΄ Ἰω. δ΄ 3)· αὐτό – ἡ ἄρνηση τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ – εἶναι τὸ πνεῦμα τοῦ Ἀντιχρίστου, γιὰ τὸν ὁποῖο ἀκούσατε ὅτι πρόκειται νὰ ἔρθει, καὶ ἤδη βρίσκεται στὸν κόσμο μὲ τὸ φρόνημα αὐτῶν τῶν αἱρετικῶν. Ἀργότερα βέβαια ἐμφανίστηκαν καὶ ἄλλοι αἱρετικοὶ ποὺ θεωροῦσαν τὸν Χριστὸ ἁπλὸ ἄνθρωπο ποὺ ἀγωνίστηκε σκληρὰ καὶ κατάφερε νὰ γίνει θεὸς μὲ αὐτὸν τὸν σκληρὸ ἀγώνα του. Παρατηροῦμε ὅτι ὅλη ἡ πολεμικὴ τοῦ διαβόλου συγκεντρώνεται στὴν ἄρνηση τῆς ἀλήθειας ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ταυτόχρονα ἀληθινὸς Θεὸς καὶ πραγματικὸς ἄνθρωπος. Εἴτε Τὸν θεωρεῖ ἁπλὸ
ἄνθρωπο εἴτε ἄσαρκο Θεὸ ποὺ μόνο φαινόταν σὰν ἄνθρωπος. Εὔκολα διαπιστώνει κανεὶς ὅτι τὸ σατανικὸ αὐτὸ πνεῦμα σήμερα ἔχει κατακλύσει τὰ πάντα. Ὁ Χριστὸς ἀπὸ πάρα πολλοὺς ἐξομοιώνεται μὲ τοὺς γκουροὺ τοῦ Ἰνδουισμοῦ καὶ τοὺς ἀρχηγοὺς τῶν ποικίλων θρησκειῶν. Καὶ σχεδὸν θεωρεῖται ὕβρις νὰ διακηρύξει κανεὶς τὴν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅτι δηλαδὴ ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ μόνος ἀληθινὸς Θεὸς ποὺ ἔγινε καὶ πραγματικὸς ἄνθρωπος γιὰ νὰ ἐλευθερώσει τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὴ σκλαβιὰ τοῦ διαβόλου. Μέσα σὲ μιὰ τέτοια ἀτμόσφαιρα τὰ λόγια τοῦ ἱεροῦ εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου γιὰ τὸ πνεῦμα τοῦ Ἀντιχρίστου ἀκούγονται κατ᾿ ἐξοχὴν ἐπίκαιρα. Πιὸ ἐπίκαιρα ἀπὸ ποτέ. Καί παρότι μόνο ὁ Θεὸς γνωρίζει τὸν χρόνο ἐμφανίσεως τοῦ Ἀντιχρίστου, ἐντούτοις δὲν πρέπει νὰ μᾶς ἀφήνει ἀδιάφορους τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ παρούσα κατάσταση γίνεται ὅλο καὶ περισσότερο κατάλληλη γιὰ νὰ ὑποδεχθεῖ τὸ ὄργανο αὐτὸ τοῦ σατανᾶ ποὺ θὰ συνταράξει ὅλο τὸν πλανήτη. Ἴσως βρισκόμαστε στὴν κατ᾿ ἐξοχὴν «ἐσχάτη ὥρα», γιὰ τὴν ὁποία ἔκανε λόγο ὁ Εὐαγγελιστής. «Ἐσχάτη ὥρα»! Μιὰ περίοδος γεμάτη παγίδες καὶ πνευματικοὺς κινδύνους. ΟΣΩΤΗΡ2207
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου