Θὰ γυρίσουμε πίσω. Θὰ γυρίσουμε πίσω
χιλιάδες χρόνια. Θὰ πιάσουμε
τὰ κιτρινισμένα φύλλα τῆς ἱστορίας,
ποὺ ὁ χρόνος τὰ ἔκανε κίτρινα καὶ ἔχα-
σαν τὴ στιλπνότητά τους. Σὲ κάποιο ἀπὸ
αὐτὰ τὰ φύλλα συναντοῦμε μιὰ ἔκφραση
ποὺ ἐκ πρώτης ὄψεως δείχνει νὰ εἶναι λε-
πτομέρεια χωρὶς μεγάλη σημασία, στὴν
ὁποία ὅμως ἂν ἐπιμείνουμε περισσότε-
ρο, θὰ ἀνακαλύψουμε σημαντικότατα νο-
ήματα. Τὴν ἔκφραση τὴ συναντοῦμε δύο
φορὲς στὸ ἱερὸ βιβλίο τῆς Παλαιᾶς Διαθή-
κης ποὺ ὀνομάζεται Νεεμίας.
Ὁ Νεεμίας ἦταν ἕνας Ἑβραῖος ποὺ βρι-
σκόταν μαζὶ μὲ ἄλλους αἰχμάλωτους Ἑ-
βραίους στὰ Σοῦσα, τὴν πρωτεύουσα
τοῦ περσικοῦ κράτους. Ἦταν δὲ ἔμπιστος
αὐλικὸς τοῦ βασιλιᾶ καὶ βρισκόταν στὸ
παλάτι.
Ἡ Βαβυλώνα ἔχει καταλυθεῖ καὶ ὁ Πέρ-
σης βασιλιὰς ἐπέτρεψε νὰ ἐπανέλθουν οἱ
Ἑβραῖοι στὶς πόλεις τους. Ποιὸ εἶναι τώρα
τὸ μέλημα τῶν Ἑβραίων; Εἶναι τὸ νὰ ἐπι-
διορθώσουν ἢ νὰ ξανακτίσουν τὰ τείχη
τῆς Ἱερουσαλήμ. Συναντοῦν ὅμως μεγά-
λες ἀντιδράσεις ἀπὸ τοὺς γειτονικοὺς λα-
ούς. Ὅταν ὁ Νεεμίας τὸ πληροφορεῖται,
ἐξασφαλίζει ἄδεια ἀπὸ τὸν βασιλιά, φέρ-
νει συστατικὴ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Πέρση
ἐπόπτη τῆς Ἰουδαίας καὶ ἐπιστατεῖ στὸ
κτίσιμο τοῦ τείχους τῆς Ἱερουσαλήμ. Αὐτὸ
γίνεται γύρω στὸ 440 π.Χ. καὶ διαρκεῖ 12
χρόνια.
Ποιὰ εἶναι ἡ ἔκφραση γιὰ τὴν ὁποία
ἀρχίσαμε νὰ κάνουμε λόγο; Βρίσκεται
ἀρχικὰ στὸ τρίτο κεφάλαιο τοῦ βιβλίου
καὶ λέει ὅτι οἱ κτίστες τῆς οἰκογένειας κά-
ποιου ὀνομαζόμενου Ἀνανία ἐργάστηκαν
κτίζοντας μέχρις ὅτου ἔφθασαν στὸ λεγό-
μενο «πλατὺ τεῖχος»· «ἕως τοῦ τείχους
τοῦ πλατέος» (Νεεμ. γ΄ 8).
Τὰ τείχη τῆς πόλεως ὀνομάσθηκαν ἔτσι,
διότι σὲ κάποια ἔκτασή τους ἦταν ἰδιαίτε-
ρα πλατιά. Τί ἦταν τὰ πλατιὰ τείχη; Ἦταν
ὁ χῶρος πίσω ἀπὸ τὶς ἐπάλξεις ποὺ μπο-
ροῦσε νὰ χωρέσει περισσότερη δύναμη
στρατιωτῶν, ὥστε, ἂν ἐπιτεθοῦν ἐκεῖ οἱ
ἐχθροί, νὰ μπορεῖ νὰ σπεύσει νέα ὁμά-
δα γιὰ νὰ ἀπωθήσει τοὺς ἐπιτιθεμένους.
Τὰ πλατιὰ τείχη θὰ θωράκιζαν τὴν πόλη,
θὰ τὴν προστάτευαν ἀποτελεσματικότε-
ρα ἀπὸ τοὺς ποικίλους ἐχθρούς.
Αὐτὸ ὑπῆρξε τὸ ἔργο τοῦ Νεεμία. Τὸ
τεῖχος τῆς πόλεως. Νὰ εἶναι πλατύ, δυ-
νατό, ἀπόρθητο. Γιατί; Γιὰ νὰ ἐμποδίσει
τὴν εἴσοδο ἐπιδρομέων εἰδωλολατρῶν
στὴν πόλη. Θέλει νὰ διαφυλάξει τοὺς
Ἑβραίους ἀπὸ κάθε κίνδυνο. Ὁ Νεεμί-
ας ἦταν ἄνθρωπος πιστὸς στὸν ἀληθινὸ
Θεό. Ἄνθρωπος προσευχόμενος. Μὲ τὴν
προσευχή του ἀντιμετώπισε τὶς δυσκο-
λίες ποὺ δημιουργοῦσαν οἱ περίοικοι, γιὰ
νὰ ἐμποδίσουν τὴν ἀνοικοδόμηση τῶν
τειχῶν.
Ἂς δοῦμε τώρα ἕναν συμβολισμὸ τοῦ
ἔργου τοῦ Νεεμία γιὰ τὴν ἐποχή μας.
Ποιὸ ἦταν τὸ ἔργο του τότε; Τὰ τείχη
τῆς πόλεως νὰ εἶναι πλατιά, ἀπόρθητα.
Λοιπόν. Ἡ πατρίδα μας ἔχει τέτοια τείχη
σήμερα; Ἔχει δηλαδὴ ἀσφαλισμένα τὰ
σύνορά της; Δὲν ἐννοοῦμε ἀσφαλισμέ-
να γιὰ πόλεμο ἀλλὰ γιὰ ἔλεγχο αὐτῶν
ποὺ εἰσέρχονται παράνομα μέσα σ᾿ αὐ-
τήν. Δυστυχῶς τὰ σύνορά μας ἔχουν γί-
νει πύλες εἰσόδου πρωτοφανοῦς πα-
ράνομης μεταναστεύσεως. Οἱ κατὰ και-
ροὺς κυβερνῆτες μας δὲν μπόρεσαν ἢ
δὲν θέλησαν νὰ ἀντιμετωπίσουν τὸ πρό-
βλημα. Καὶ σήμερα ἔχει ἐξελιχθεῖ πολὺ
ἄσχημα καὶ γιὰ τὸν τόπο μας καὶ γιὰ τοὺς
ἴδιους τοὺς μετανάστες, ποὺ δὲν βρί-
σκουν τρόπο νὰ ἐπιβιώσουν. Ἄνθρω-
ποι, παιδιὰ τοῦ Θεοῦ εἶναι καὶ αὐτοί, ἄξι-
οι συμπαθείας. Ὅμως ὁ ἀνεξέλεγκτος
παράνομος ρυθμὸς εἰσόδου τους μετα-
βάλλεται σὲ πρόβλημα ἄλυτο. Καὶ ἐμεῖς
δυστυχῶς ἀκόμη δὲν λαμβάνουμε τὰ
ἀπαραίτητα μέτρα, δὲν ὑψώνουμε τείχη
στὰ σύνορα τῆς Ἑλλάδος.
Ἂς δοῦμε καὶ μιὰ ἄλλη πλευρὰ τοῦ θέ-
ματος. Οἱ καλὰ περιτειχισμένες πόλεις
τῆς ἀρχαιότητος εἶχαν γιὰ τὴν ἀσφάλειά
τους πλατιὰ τείχη. Ἔτσι ἦταν καὶ ἡ Ἱε-
ρουσαλὴμ στὴ δόξα της. Ἐμεῖς λέμε ὅτι
εἴμαστε ὁ νέος λαὸς τοῦ Θεοῦ. Λοιπὸν
νὰ ὑψώσουμε καὶ ἐμεῖς, ὅπως ὁ Νεεμί-
ας, πλατὺ τεῖχος. Ποὺ σημαίνει νὰ εἴμα-
στε ἀνεπηρέαστοι ἀπὸ τὸν διεφθαρμένο
σύγχρονο κόσμο. Ἀσυμβίβαστοι πρὸς τὸ
πνεῦμα του, τὴ νοοτροπία του.
Ἡ σημερινὴ τάση εἶναι νὰ γκρεμιστεῖ ὁ
ἱερὸς φραγμὸς μεταξὺ τῆς Ἐκκλησίας καὶ
τοῦ κόσμου, καὶ αὐτὸ εἶναι φανερό. Κυ-
κλοφοροῦν βιβλία αἰσχρότατα, παρου-
σιάζονται θεατρικὰ ἔργα βρωμερὰ καὶ
ἄθλια. Γενικὴ χαλάρωση ἀπειλεῖ νὰ στε-
ρήσει τὸ λαὸ τοῦ Κυρίου ἀπὸ τὶς ζωογό-
νες πηγὲς τῆς παραδόσεώς του. Θὰ εἶναι
μεγάλη συμφορά, ἂν οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ
συγχωνευθοῦν μὲ τὰ ἀχαλίνωτα πλήθη
τοῦ κόσμου. Ὤ! Τότε ὑπάρχει κίνδυνος
νὰ ξεσπάσει κατακλυσμὸς ὀργῆς Θεοῦ.
Μήπως ἔχει ἤδη ἀρχίσει νὰ ξεσπάει;
Ἡ πατρίδα μας σήμερα ἔχει φρουροὺς
γιὰ κίνδυνο πολέμου. Ἔχει πλοῖα στὰ θα-
λάσσια σύνορα. Ἔχει φρουροὺς στὸν
ἐναέριο χῶρο τὰ πολεμικὰ ἀεροπλάνα
της. Ἔχει ὅμως ἀνάγκη καὶ ἀπὸ πνευ-
ματικοὺς φρουρούς. Τί ζητᾶμε σήμερα;
Ἀνθρώπους πιστοὺς στὸν Θεό. Ἀνθρώ-
πους προσευχόμενους. Ἀνθρώπους ποὺ
νὰ ἀγαποῦν τὴν Ἑλλάδα, νὰ εἶναι ἀληθι-
νοὶ Ἕλληνες. Ἕλληνες ποὺ νὰ ἀγαποῦν
καὶ νὰ πονοῦν εἰλικρινὰ τὸν τόπο. Ἕλ-
ληνες ποὺ νὰ ἔχουν στὴν ψυχή τους τὶς
παραδόσεις τῆς Ἑλλάδος, τὴν ἱστορία
της, τὶς ἀκτές της, τὰ ξωκκλήσια της, τοὺς
λόφους της καὶ τὰ βουνά της, τὴ θάλασ-
σα, τὶς ἀκρογιαλιές της, τὰ νησιά της. Ἕλ-
ληνες προσευχόμενους. Γονεῖς ποὺ νὰ
προστατεύουν τὴν οἰκογένειά τους, ποὺ
νὰ ὑψώνουν τείχη καὶ νὰ ἀσφαλίζουν τὶς
ψυχὲς τῶν μελῶν τῆς οἰκογενείας τους,
ποὺ νὰ κάνουν πλατιὰ τὰ τείχη, ποὺ νὰ
φυλᾶνε τὶς πύλες τῆς Πατρίδας.
Τὰ σύνορα τῆς Ἑλλάδος εἶναι ἐπίγεια,
θαλάσσια, ἐναέρια. Εἶναι ὅμως καὶ πνευ-
ματικὰ σύνορα.
Αὐτὰ ὀφείλουμε ὅλοι νὰ ὑπερασπίζου-
με. Ὅλα τὰ σύνορα τῆς Ἑλλάδος.
Ὁ Ἑλληνισμὸς ξεκίνησε χιλιάδες χρό-
νια πρὶν καὶ δημιούργησε ἱστορία, πολι-
τισμό, τέχνες, γράμματα, παραδόσεις ἱε-
ρές. Αὐτὰ τὰ ὑπερασπίζουμε σήμερα;
Ἡ Ἑλλάδα ἔχει τὸν Χριστό, τὴν Πανα-
γία, τοὺς ἁγίους Ἀποστόλους, τοὺς Μάρ-
τυρες. Αὐτὰ ὅλα δὲν θὰ τὰ κρατήσουμε;
Τώρα λοιπόν! Νὰ σηκωθοῦμε ὅλοι ψη-
λά-ψηλά, ὅσο μποροῦμε ψηλότερα, καὶ
μὲ τὸ πλατὺ τεῖχος τῆς ψυχῆς μας νὰ πο-
λεμήσουμε ἀλαλάζοντες:
«Τίς Θεὸς μέγας ὡς ὁ Θεὸς ἡμῶν»!
ΟΣΩΤΗΡ2063
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου