Το tracking pixel ή εικονοστοιχείο παρακολούθησης. |
Ο παρατηρητής δεδομένων του Βελγίου εξέδωσε νέες συστάσεις στο Facebook, καλώντας την εταιρεία να εξηγήσει με μεγαλύτερη σαφήνεια την πρακτική της συλλογής δεδομένων χρηστών του Διαδικτύου μέσω στοιχείων ιστοτόπου με αόρατα pixel παρακολούθησης.
Η χώρα φέρεται να ακολουθεί τη γραμμή της Γαλλίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη λήψη διαφόρων ενεργειών κατά του Facebook, που αποσκοπούν σε πρόστιμα, για παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής.
Το tracking pixel ή εικονοστοιχείο παρακολούθησης δεν είναι ούτε ένα ορατό εικονίδιο ούτε κάποιο cookie. Έρχεται με την μορφή μιας γραμμής κώδικα που φορτώνεται στο παρασκήνιο της ιστοσελίδας, καθώς οι χρήστες επισκέπτονται το κοινωνικό δίκτυο με το πρόγραμμα περιήγησης που επιλέγουν. Ο κώδικας δημιουργεί μια μικροσκοπική εικόνα μεγέθους ενός εικονοστοιχείου ή pixel, του μικρότερου οπτικού στοιχείου σε μια ψηφιακή οθόνη που είναι σχεδόν αόρατο στο ανθρώπινο μάτι.
Το Facebook επιτρέπει εδώ και καιρό στους διαφημιζόμενους του να δημιουργήσουν στοχευμένο marketing χρησιμοποιώντας αόρατα pixel παρακολούθησης για να μετρήσουν τον αριθμό των χρηστών του Faceboοk που βλέπουν τις διαφημίσεις τους στο κοινωνικό δίκτυο, να παρακολουθούν τις μετατροπές πωλήσεων και να αποκτούν το ιστορικό πλοήγησης.
Μόλις φορτωθεί το εικονοστοιχείο σε ένα πρόγραμμα περιήγησης, μπορεί να στείλει τη διεύθυνση IP του χρήστη και τη δραστηριότητα του στον ιστό, στον διακομιστή της σελίδας που περιέχει την διαφήμιση. Εκτός από το Faceboοk, τα εικονοστοιχεία παρακολούθησης χρησιμοποιούνται συνήθως στα web analytics για την υλοποίηση στοχευμένης διαφήμισης.
Η Βελγική ρυθμιστική αρχή εξέφρασε την ανησυχία της ότι το Facebook να λαμβάνει υπερβολικά πολλά προσωπικά δεδομένα για στοχοθετημένη διαφήμιση. Επισήμανε δε ότι το Faceboοk παρακολουθεί υπερβολικά τους χρήστες του Διαδικτύου χωρίς να τους παρέχει επαρκείς ελέγχους με τη μορφή συγκατάθεσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου