09 Ιουνίου, 2018

Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Αποτέλεσμα εικόνας για η βασιλεια του θεου

Μέσα ἀπό τή σημερινή εὐαγγελική περικοπή ἀπό τό κατά Ματθαῖον ἱερό εὐαγγέλιο, ἀγαπητοί ἐν Χριστῶ ἀδελφοί, γίναμε γιά ἄλλη μιά φορά αὐτηκοοι μάρτυρες τῆς κλίσεως τῶν πρώτων μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ μας. Οἱ ὁποίοι κατά κόσμον ἦταν καί ἀδέλφια μεταξύ τους. Ὁ Ἀνδρέας μέ τόν Πέτρο καί ὁ Ἰάκωβος μέ τόν Ἰωάννη. Αὐτοί λοιπόν, ὅπως μᾶς ἀφηγήθηκε τό ἱερό κείμενο, δεχόμενοι τό κάλεσμα τοῦ Ἰησοῦ, ἄφησαν ὅ,τι τούς ἔδενε μέ τίς οἰκογένειές τους καί Τόν ἀκολούθησαν. Ὁ Ὁποίος μαζί τους περιδιάβαινε τίς πόλεις τῆς Γαλιλαίας κηρύτοντας τό χαρμόσυνο μήνυμα τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ καί θεράπευε κάθε ἀδυναμία καί ἀσθένεια τῶν ἀνθρώπων. Θεωρῶ πώς ἡ σημερινή εὐαγγελική περικοπή εἶναι μιά εὐκαιρία νά ποῦμε λίγα λόγια γιά αὐτή τή φράση πού ἀκοῦμε καί διαβάζουμε τόσο συχνά στή λατρεία τῆς Ἐκκλησίας μας, τή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.

Ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, εἶναι μιά μυστηριακή κατάσταση καί ἕνας μυστηριακός τρόπος ζωῆς πού ἀφορᾶ ἀποκλειστικά καί μόνο Αὐτόν. 
Εἶναι στοιχείο τοῦ μυστηρίου καί τοῦ ἀκατανόητου πού Τόν περιβάλει καί Τόν καλύπτει ὡς ἁγία Τριάδα. Ὡς κοινωνία τριῶν προσώπων, τοῦ Πατρός καί τοῦ Ὑϊοῦ καί τοῦ ἁγίου Πνεύματος. Ὅμως ἡ ἀγάπη Του γιά τόν κόσμο καί ἱδιαιτέρως γιά τό ἀγαπημένο δημιούργημά Του τόν ἄνθρωπο, τόν ὡθεῖ θά μπορούσαμε νά ποῦμε, νά γίνει ἄνθρωπος γιά νά μεταδώσει καί σ’αὐτόν τή ζωή Του, τή χαρά Του, τή Βασιλεία Του. Νά τόν κάνει ὅπως λέμε θεολογικά, κοινωνό τῆς θεϊκῆς καί εὐλογημένης Βασιλείας Του.

Στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐπίσης δέν ὑπάρχουν ἡ φθορά καί ὁ θάνατος γιατί δέν ὑπάρχει τό αἴτιό τους, ἡ ἁμαρτία. Στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ δέν ὑπάρχουν οἱ ἀνθρώπινες ἀσθένεια καί ἀδυναμία πού εἶναι χαρακτηριστικό τῆς ἐπίγειας ζωῆς μας. Ἐκεῖ αὐτές εἶναι ἄγνωστο εἶδος. Ἡ ἀνθρώπινη φύση θά ὑπάρχει θεραπευμένη καί σέ κατάσταση τέτοια, πού δε θά μπορεῖ πλέον νά ἀσθενήσει. Τά θαύματα ἤ τά σημεία καλύτερα πού ἔκανε ὁ Ἰησοῦς καί τά ὀποία συνόδευαν τό κήρυγμά Του, ἦταν ἀποδείξεις ὅτι ὅντως ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἔχει ἔλθει στόν κόσμο μας καί πώς ὅταν ὁ ἄνθρωπος βρίσκεται σέ κοινωνία μέ τό Θεό, μπορεῖ νά θεραπεύει τίς ἀσθένειες καί τίς ἀδυναμίες του.

Μέ τήν ἐνανθρώπισή του ὁ Θεός ἀποκαλύπτεται στούς ἀνθρώπους. Ἡ πίστη μας δέν ἀπλά μιά θρησκεία μέσα στίς τόσες ἄλλες. Εἶναι ἀποκάλυψη καί φανέρωση τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ὁ Τριαδικός Θεός μέσω τοῦ Ὑϊοῦ καί Λόγου Του, κάνει Τόν ἐαυτό Του γνωστό στόν ἄνθρωπο καί τόν κόσμο. Αὐτή ἡ ἀποκάλυψη γίνεται ἀπό τή συνολική παρουσία Του στόν κόσμο καί ἀποτυπώνεται μέσα στό κήρυγμά Του, τό ἱερό Εὐαγγέλιο. Τό ὁποίο εἶναι ἡ ἀναγγελία τοῦ ἐρχομοῦ τῆς Βασιλείας Του, τῆς ζωῆς Του στόν κόσμο αὐτό καί ἡ ὁποία ἔχει ἔρθει.

Αὐτό τό τονίζει μέ τήν ἀρχή τοῦ κηρύγματός Του: «Μετανοεῖτε. Ἤγγικε γάρ ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν». Δηλαδή εἶναι σάν νά λέει: «Μέ βλέπετε; Ἐγώ εἶμαι ὁ Ὑἱός τοῦ Θεοῦ καί σᾶς λέω πώς ἐφ’ὅσον ἦλθα στή γῆ, ἔχει ἔλθει καί ἡ εὐλογημένη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί Πατρός μου. Ἀπό τοῦδε καί στό ἐξῆς ἡ γῆ δέν θά εἶναι ὅπως πρίν. Κάτι θ’ἀλλάξει σ’αὐτήν καί πλέον σ’ὅλα τά μήκη καί τά πλάτη της θά ἀκούγεται τό χαρμόσυνο μήνυμα τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ γιά τόν ἄνθρωπο, τό ἱερό  Εὐαγγέλιό Μου.
Θά ἱδρύσω δέ κάτι πού θά τό ἐνεργεῖ καί τό διεκπερεώνει αὐτό γιά Ἐμένα. Θά εἶναι τόσο δυνατό πού καμιά ἐπίγεια δύναμη καί καμιά ἀνθρώπινη ἀδυναμία δέ θά μπορέσει νά τή σταματήσει. Καί ὁ ἱδιος ὁ Άδης ἀκόμη δέ θά μπορέσει νά τήν ὑποτάξει, νά τή καταισχύνει. Αὐτή ἡ θεϊκή δύναμη στόν κόσμο αὐτό, θά εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ἡ Ἐκκλησία Μου. Καί θά εἶναι ἡ μοναδική ἀπόδειξη πώς Ἐγώ κάποτε επισκέφτηκα ὡς ἄνθρωπος τήν γῆ αὐτή καί ἔφερα τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ἡ ὁποία θά συνεχίσει νά ἐνεργεῖται καί νά κατεργάζεται τή σωτηρία τοῦ κόσμου διά τῆς Ἐκκλησίας Μου. Αὐτή επισης θά ὑπενθυμίζει στούς ἀνθρώπους  τήν Δευτέρα Παρουσία Μου καί τήν ὁριστική ἀποκατάσταση τῶν πάντων. Καί μέχρι τότε θά εἶναι ὁ μοναδικός τρόπος γιά νά μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος ὅσο ζεῖ νά γίνεται μέτοχος καί κοινωνός Μου, νά οἰκιοποιεῖται τή ζωή καί τή χαρά τοῦ Θεοῦ, τή Βασιλεία τῶν οὐρανῶν.»

Εἶναι λοιπόν ἀγαπητοί μου ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ μιά κατάσταση καί ἕνας τρόπος ζωῆς πού ἀφορᾶ τό Θεό καί μέσα ἀπό τήν ἐνανθρώπισή Του γίνεται γνωστή στόν κόσμο. Εἶναι ἡ ἐν ἀγάπη συμβίωση καί συμπόρευση τῶν ἀνθρώπων, κατά τό πρότυπο τῆς ἁγίας Τριάδος. Τῆς κοινωνίας τῶν προσώπων μεταξύ τους, ἐν ἀγάπη καί ἀληθεία. Αὐτό εἶναι καί τό κήρυγμα τῆς Ἐκκλησίας, πού εἶναι τοῦ Θεοῦ καί πού μόνο αὐτή, ὡς ἐνεργούμενη Βασιλεία Του μπορεῖ καί ἔχει τά διαπιστευτήρια νά κάνει. Καί βέβαια ἡ εἰδοποιός διαφορά εἶναι πώς τό κήρυγμα αὐτό δέν πρέπει νά μένει ὡς τέτοιο, ἀλλά νά γίνεται τρόπος ζωῆς καί βίωμα ὅλων ἡμῶν. Πῶς νά γίνει ὅμως, ἀφοῦ συναντιόμαστε στό δρόμο καί δέ λέμε καλημέρα μεταξύ μας, ἀλλά προσπερνοῦμε ὁ ἕνας τόν ἄλλο σάν ἄγνωστοι;

Νά θυμόμαστε δέ πάντα πώς ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἡ ἤδη ἐνεργούμενη Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί ἔτσι νά τή βλέπουμε, ξεπερνώντας κάθε σκάνδαλο καί ἀνθρώπινη ἀδυναμία τῶν μελῶν της, δηλαδή ἡμῶν. Ὅπως καί νά ‘μαστε, ἐφ ὅσον βαπτισθήκαμε, εἴμαστε μέτοχοι καί ἐκφραστές τῆς Θείας Βασιλείας. Καί ἄν κάποτε τή χάνουμε ἤ τήν ἀγνοοῦμε παντελῶς, ἐμεῖς εἴμαστε ὑπεύθυνοι. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ γι αὐτό καί τά μυστήριά της ξεκινοῦν κάνοντας ἀναφορά σ’αὐτήν: «Εὐλογημένη ἡ Βασιλεία τοῦ Πατρός καί τοῦ Ὑϊοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». Πού σημαίνει πώς αὐτό πού θά γίνει τώρα, ἡ Θεία Λειτουργία, τό Βάπτισμα καί Χρίσμα, ὁ Γάμος, ἡ Χειροτονία εἶναι σημεία καί φανέρώσεις τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

Τέλος νά γνωρίζουμε πώς ἡ ζωή μας ὡς βαπτισμένων ἀνθρώπων, εἶναι βίωση-πρόγευση καί προετοιμασία συνάμα γιά τήν ὁριστική κατάταξή μας στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ κατά τή Δευτέρα Παρουσία Του στή γῆ μας καί τήν κρίση τοῦ κόσμου. Μετά τό τέλος τῆς ὁποίας θά γίνει πράγμα καί γεγονός ὀφθαλμοφανές ὁριστικά καί ἀμετάκλητα ἡ Θεία Βασιλεία στή γῆ μας καί στόν κόσμο αὐτό καί πουθενά ἀλλοῦ. Γιατί ὁ Θεός αὐτόν τόν κόσμο ἔπλασε, γι αὐτόν τόν κόσμο ἔγινε ἄνθρωπος καί ἔπαθε, αὐτόν τόν κόσμο ἀγαπᾶ καί αὐτόν τόν κόσμο θέλει νά τόν κάνει Βασιλεία Του. Γένοιτο!

π.Φιλιππος Μπεναζης. Ι.Ν.Αγιου Νικολαου,Δραμας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου