α. Η Ιεραποστολή της Εκκλησίας
Η εντολή του Κυρίου λίγο πριν την Ανάληψη «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος» (Μτθ. 28:19), είχε αποδέκτες τους μαθητές τους, αλλά και όλους τους μαθητές διαμέσου των αιώνων. Η Εκκλησία προσφέρει τον θησαυρό της αλήθειας σε όλους και στους εγγύς και τους μακράν.263 Ο Επίσκοπος τονίζει ότι η μαρτυρία του ευαγγελίου είναι ευθύνη και έργο όλων. Στηριγμένος στο κάλεσμα του Φίλιππου στον φίλο του Ναθαναήλ «ἔρχου καί ἴδε»(Ιω. 1:47) και στη θεολογική προσέγγιση της ιεραποστολής εξηγεί στο εκκλησίασμα: «έχουν μεγάλη ευθύνη όσοι πιστεύουν στο Ιησού να αναλαμβάνουν την ευθύνη της μαρτυρίας…καλούν τους γύρω τους να δουν…να πεισθούν ότι το άγιο πνεύμα μεταμορφώνει τους ανθρώπους…»264 . Η μεταφορά του μηνύματος της Αναστάσεως του Xριστού και η ιεραποστολική δράση της Εκκλησίας άρχισε την ημέρα της Πεντηκοστής, με το κήρυγμα του Απ. Πέτρου265 και στη συνέχεια του Αποστόλου των εθνών και των διαδόχων τους: «Μετά την ανάσταση διευρύνεται. Απλώνεται σε όλη την οικουμένη και αγγίζει όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως της φυλής, του φύλου, του πολιτισμού και της κοινωνικής τους καταστάσεως». 266 Στα κείμενα τονίζεται ότι ο κατ’ εξοχήν στόχος της Ιεραποστολής είναι η μεταφορά του ευαγγελικού μηνύματος, 267 δηλαδή «η ζωντανή μαρτυρία ότι ο Υιός και Λόγος του Θεού έγινε άνθρωπος για τη δική μας σωτηρία. Για να μας προσφέρει τη δυνατότητα να γίνουμε παιδιά του Θεού υπεύθυνοι οικονόμοι των μυστηρίων της Εκκλησίας και κατά χάριν μέτοχοι της αναστημένης Του παρουσίας». 268 Ή όπως παραπλήσια τονίζει αλλού «Το κήρυγμα της Εκκλησίας μας είναι πως ο Χριστός είναι η ζωή και η ανάσταση και ο καθένας που είναι ενσωματωμένος σε αυτό το αναστημένο σώμα του Κυρίου ζει». 269 Το κήρυγμα της Εκκλησία προς τους εγγύς έχει χαρακτήρα χριστοκεντρικό και στοχεύει πάντοτε στο «το θεανδρικό πρόσωπο του Χριστού γίνεται γνωστό στους ανθρώπους με την μαρτυρία των μαθητών του Χριστού. Πρώτα οι άγιοι απόστολοι, στη συνέχεια οι πιστοί ακόλουθοί του και έπειτα οι μαθητές των μαθητών του». 270
-70-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου