23 Φεβρουαρίου, 2025

6.11 Περί του απαραβιάστου του αυτεξουσίου Γ '

 Επομένως, οφείλουμε να εργαστούμε για τη σωτηρία μας, διότι διαφορετικά διατρέχουμε τον κίνδυνο απώλειας. Σε αυτή την περίπτωση, «τίποτα ἴδιο μεταξύ φωτός καὶ σκότους» (Β΄ Κορ. 4, 6)198 . Η ηθική ελευθερία, όσο πολύτιμο αγαθό είναι, τόσο μεγάλες είναι και οι ευθύνες που επιβάλλει. Ο ηθικά ελεύθερος άνθρωπος οφείλει να επιδιώκει την αγιότητα, όπως αναφέρει ο Άγιος Νεκτάριος, παραπέμποντας στις εξής γραφές:«ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγὼ ἅγιός εἰμι» (Α΄ Πέτρ. 1, 16), «῎Εσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, ὥσπερ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς τέλειός ἐστιν» (Ματθ. 5, 48), και «ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι; μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Α΄ Κορ. 6, 9-10).  Κλείνοντας την ομιλία του, ο Άγιος Νεκτάριος επαναλαμβάνει το ρητό με το οποίο ξεκίνησε: «εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθείτω μοι» (Ματθ. 16, 24). Με αυτό τον τρόπο, μας υπενθυμίζει ότι ο Σωτήρας μας προσκαλεί να τον ακολουθήσουμε, φορτώνοντας τον σταυρό μας και απαρνώντας τον εαυτό μας, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα την ηθική μας ελευθερία και το αυτεξούσιο. Έτσι, όποιος επιθυμεί τη σωτηρία του οφείλει να καταβάλει προσπάθεια για την απόκτησή της. Διαφορετικά, εξαιτίας της αμέλειας και της ακηδίας του, θα στερηθεί την αιώνια ζωή και θα κληρονομήσει την αιώνια κόλαση199 .  

-70-

-70-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου