05 Μαρτίου, 2019

ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΓΑΜΟ....


Οταν πρὶν ἀπὸ τριάντα χρόνια θεσπίσθηκε ὁ πολιτικὸς γάμος στὴν πατρίδα μας πολὺ λίγοι ἦταν ἐκεῖνοι ποὺ τὸν προτίμησαν ἀπὸ τὸν θρησκευτικό,πολυ λιγοι ἐκεῖνοι ποὺ προτίμησαν τὸ δημαρχεῖο ἢ τὸ κοινοτικὸ γραφεῖο ἀπὸ τὴν ἐκκλησία, τὸν πολιτειακὸ ἄρχοντα ἀπὸ τὸν ἱερέα, τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸν Θεό. 
Στὴν πλειοψηφία του ὁ ἑλληνικὸς λαός, 
στερεωμένος στὶς αἰωνόβιες θρησκευτικές του παραδόσεις, δὲν μποροῦσε νὰ σκεφθεῖ γάμο χωρὶς ἱερέα. 

 Ἀπὸ τότε ὅμως μέχρι σήμερα ἄλλαξαν πολλὰ πράγματα στὴν πατρίδα μας. Ἄλλαξε σημαντικὰ ἡ πορεία τῆς παιδείας, ἀλλοιώθηκε ριζικὰ ἡ σύνθεση τοῦ πληθυσμοῦ, τραυματίσθηκαν τὰ ἤθη, ἀδυνάτισε ἡ πίστη, χαλάρωσαν οἱ δεσμοὶ μὲ τὴν Ἐκκλησία, ἄλλαξε ἡ ζωή μας. 
Κλονίστηκαν καὶ τὰ θεμέλια τῆς οἰκογένειας. Τώρα πιὰ πολλοὶ νέοι, ὅταν προχωροῦν στὴ δημιουργία οἰκογένειας, ἐπιλέγουν τὸν πολιτικὸ γάμο. 
Ἴσως κάποιοι τὸ κάνουν συνειδητά, διότι λένε πὼς δὲν πιστεύουν στὸν Θεό, δὲν ἀποδέχονται τὴν Ἐκκλησία, καὶ ἑπομένως δὲν δέχονται ὅτι ἔχει κάτι ἰδιαίτερο νὰ τοὺς δώσει στὴν ἀρχὴ τῆς οἰκογενειακῆς τους ζωῆς. Τὸ θεωροῦν ὑποκριτικὸ νὰ κάμουν μιὰ τελετή, ποὺ τὴ βλέπουν ὡς ἕνα ἁπλὸ ἔθιμο καὶ τίποτε παραπάνω.

 Δὲν θὰ ἀπευθυνθοῦμε σήμερα σ’ αὐτούς. 
Θὰ μιλήσουμε σ’ ἐκείνους ποὺ θὰ ἤθελαν νὰ προχωρήσουν σὲ θρησκευτικὸ γάμο, γιατὶ ἀποδέχονται τὴν παρουσία τῆς Ἐκκλησίας καὶ σέβονται τὸν Θεό, ἀλλὰ δὲν ἔχουν τὴν ἀπαραίτητη οἰκονομικὴ ἄνεση πρὸς τὸ παρόν. «Κάναμε τὸν πολιτικὸ γάμο γιὰ νὰ ζοῦμε νόμιμα καὶ νὰ ἔχουμε τὴν κάλυψη τῶν νόμων τοῦ Κρά- τους», λένε. «Ἀργότερα θὰ κάνουμε καὶ τὸν θρησκευτικό. Τώρα δὲν ὑπάρχουν χρήματα γιὰ γάμο». Ναί, ἀλλὰ ὁ πολιτικὸς δὲν εἶναι γάμος. Δὲν ἔχουμε ἕνα γάμο, κατώτερο καὶ ἀργότερα θὰ κάνουμε καὶ τὸν ἀνώτερο. 
Δὲν μπορεῖ νὰ ἑνώσει τοὺς ἀνθρώπους ἡ εὐχή, ἡ χειραψία καὶ τὸ χαμόγελο τοῦ δημάρχου. Τοὺς ἀνθρώπους τοὺς ἑνώνει ἡ παντοδύναμη Χάρη τοῦ Θεοῦ, καὶ αὐτὴ παρέχεται ἄφθονη στὸ Μυστήριο. Δὲν εἶναι οὔτε μικρὸ οὔτε ἁπλὸ πράγμα νὰ ἑνώσουν τὴ ζωή τους δυὸ ἄνθρωποι. Εἶναι μεγάλο καὶ σημαντικό, Μυστήριο ἱερό. Καὶ τὰ Μυστήρια τελοῦνται στὴν Ἐκκλησία καὶ τὰ τελεῖ ὁ ἴδιος ὁ Χριστός. 
Αὐτὸς ποὺ ἦταν παρὼν στὸ γάμο τῆς Κανὰ καὶ εὐλόγησε τὴν οἰκογένεια, Αὐτὸς παρευρίσκεται ἀοράτως σὲ κάθε γάμο καὶ τελεῖ ὁ Ἴδιος διὰ τοῦ ἱερέως τὸ Μυστήριο καὶ δίνει τὴ Χάρη νὰ μείνει ὁ δεσμὸς ποὺ δημιουργεῖται ἐκείνη τὴν ὥρα ἱερός, ἀδιάλυτος καὶ ἰσόβιος. Δίνει τὴ χάρη του γιὰ νὰ εἶναι οἱ ἄνθρωποι ἀληθινὰ εὐτυχισμένοι καὶ νὰ ὑπηρετοῦν μὲ συνέπεια τὸ σκοπὸ τῆς ζωῆς τους, ποὺ εἶναι ἡ πνευματική τους τελείωση καὶ ἡ αἰώνια χαρὰ καὶ εὐτυχία. 
Δὲν μπορεῖ αὐτὰ νὰ τὰ κάνει ὁ δήμαρχος. 
 Ὅσοι ἔχουν καλὴ διάθεση καὶ συνετὴ σκέψη, τὸ καταλαβαίνουν καὶ ἀντιμετωπίζουν σωστὰ τὸ μεγάλο θέμα τοῦ γάμου τους. 
Καταλαβαίνουν γιατί γιὰ τὴν Ἐκκλησία μας ὁ πολιτικὸς γάμος δὲν ἔχει καμιὰ ἰσχύ, καὶ γιατί γιὰ τὸν Ὀρθόδοξο, τὸν βαπτισμένο πιστό, κάθε σχέση ποὺ δὲν ἔχει εὐλογηθεῖ ἀπὸ τὸν Θεὸ λογίζεται παράνομη σχέση καὶ θεωρεῖται πορνεία. 
Ἡ ὑποτίμηση δὲ τοῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καὶ ἡ ἀντικατάστασή του μὲ τὸν πολιτικό, ἀποτελεῖ ἔκπτωση ἀπὸ τὴν πίστη, διότι ἡ ἐπιλογὴ αὐτὴ φανερώνει ὅτι ὁ χριστιανὸς ἀρνεῖται τὴν ἀξία καὶ ἀναγκαιότητα ἑνὸς μεγάλου Μυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ προχωρεῖ σ’ ἕνα σηματικότατο βῆμα τῆς ζωῆς του ἀγνοώντας τὴ μεγάλη Μητέρα του, τὴ στιγμὴ μάλιστα ποὺ ἐκείνη ἔχει νὰ τοῦ προσφέρει κάτι μοναδικὸ γιὰ τὴν περαιτέρω πορεία τῆς ζωῆς του. Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὅταν θεσπίσθηκε ὁ πολιτικὸς γάμος, μὲ βαρυσήμαντη Ἐγκύκλιό της τόνιζε ὅτι ὅσοι τὸν ἐπιλέγουν, θέτουν οἱ ἴδιοι τὸν ἑαυτό τους ἐκτὸς τῆς Ἐκκλησίας. Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ ἡ Ἐκκλησία τοὺς στερεῖ τὴ θεία Κοινωνία, τὸ δικαίωμα νὰ γίνονται ἀνάδοχοι καὶ τὶς Εὐχές της, ὅταν ἐκεῖνοι φύγουν ἀπὸ τὸν κόσμο. Διότι δὲν εἶναι δυνατὸν ἄλλα Μυστήρια νὰ τὰ δεχόμαστε καὶ ἄλλα νὰ τὰ ἀπορρίπτουμε. Οὔτε εἶναι δυνατὸν νὰ ἀπαιτοῦμε οἱ Εὐχὲς τῆς Ἐκκλησίας νὰ συνοδεύουν τὸν ἄνθρωπό μας στὸ θάνατό του, ὅταν ἐκεῖνος ἀρνήθηκε ἐνσυνείδητα τὶς Εὐχὲς τῆς Ἐκκλησίας τότε ποὺ βρισκόταν στὴ ζωή. 
 Ὅμως ἡ ἔνσταση ὑπάρχει: Ἀφοῦ δὲν ἔχουμε χρήματα; Ὁ θρησκευτικὸς γάμος ἔχει ἔξοδα πολλά, θέλει στολίδια, νυφικά, δῶρα, τραπέζια μεγάλα, διότι ἂν καλέσεις λίγους, θὰ παρεξηγηθεῖς ἀπὸ τοὺς πολλούς. Τώρα δὲν ὑπάρχουν χρήματα γιὰ γάμο. 

 Τὸ βασικὸ λάθος ποὺ γίνεται εἶναι ὅτι ὁ γάμος θεωρεῖται περισσότερο κοινωνικὴ ἐκδήλωση. Ἀλλὰ ὁ θρησκευτικὸς γάμος εἶναι Μυστήριο. Καὶ πρωτίστως τὴ Χάρη τοῦ Μυστηρίου ἔχουμε ἀνάγκη. Αὐτὴν ὁ Θεὸς τὴ δίνει δωρεάν. Θὰ ἀντιτείνει ὅμως κάποιος ὅτι 
ἀνέκαθεν στὴν παράδοσή μας τὸν γάμο τὸν συνόδευαν καὶ ὅλα αὐτὰ ποὺ τόνιζαν τὴ σπουδαιότητα καὶ τὴ χαρά του. Καὶ αὐτὰ βέβαια κοστίζουν. Καὶ στὸ γάμο ἐξάλλου τῆς Κανὰ ἔγινε τραπέζι, καὶ ἐκεῖ θαυματούργησε ὁ Κύριος. Δὲν ἀρνήθηκε τὶς ἐξωτερικὲς ἐκδηλώσεις τῆς χαρᾶς, ποὺ συνόδευσαν τὴν παρουσία καὶ τὴν εὐλογία του. Δὲν θ’ ἀρνηθοῦμε λοιπὸν καὶ ἐμεῖς τὸ τραπέζι καὶ τοὺς γιορτινοὺς στολισμούς. Πολὺ περισσότερο ὅμως δὲν πρέπει ν’ ἀρνηθοῦμε τὸ Μυστήριο, ἂν δὲν ἔχουμε τὴ δυνατότητα νὰ κάνουμε στὴν ἐντέλεια ὅλα τὰ δευτερεύοντα. Ἂς ἐνισχύσουν καὶ οἱ συγγενεῖς καὶ φίλοι, γιὰ νὰ τὰ βγάλουν πέρα οἱ οἰκογένειες ποὺ παντρεύουν τὰ παιδιά τους. Στὴν ἀνάγκη, ἂς τὰ κάνουμε ὅλα πιὸ ἁπλὰ καὶ λιτά. Τὸ Μυστήριο νὰ μὴν τὸ παραλείψουμε. Χωρὶς Μυστήριο δὲν ὑπάρχει οἰκογένεια· ὑπάρχει ἁμαρτωλὴ συμβίωση. Ὁ νέος καὶ ἡ νέα ποὺ φοβοῦνται τὸν Θεὸ καὶ θέλουν νὰ πορεύονται μὲ τὴν εὐλογία του στὴ ζωή τους, μὴν ποῦν «τώρα δὲν ὑπάρχουν χρήματα γιὰ γάμο». Ἂς μὴν ἀρχίσουν τὴν κοινή τους ζωὴ χωρὶς τὶς Εὐχὲς τῆς Ἐκκλησίας. Νὰ προχωρήσουν μὲ πρῶτο ἐφόδιό τους τὴν πίστη στὸν Θεό. Καὶ ὁ ἀγαθὸς πατέρας Θεὸς δὲν θὰ τοὺς ἀφήσει. Θὰ τοὺς δώσει τὰ ἀγαθά του καὶ πλούσια θὰ τοὺς εὐλογήσει.
Ο ΣΩΤΗΡ2039

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου