31 Οκτωβρίου, 2020

'' ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ! ''

                                      

Συγχαρητήρια!    Ὁ  γιός  σας βγῆκε  πρῶτος  στὸν διαγωνισμὸ   τοῦ    σχολείου     μας  μὲ   θέμα   τὴν ἀνακύκλωση    ἠλεκτρικῶν   συσκευῶν.    Δούλεψε σκληρὰ καὶ μάζεψε τοὺς περισσότερους    πόντους. Τοῦ ἀξίζει τὸ πρῶτο βραβεῖο! Συγκινημένη ἡ μητέρα τοῦ Φώτη ἄκουγε τὴ δασκάλα  νὰ  τῆς  ἀνακοινώνει ἀπὸ τὸ τηλέφωνο τὴ διάκριση τοῦ   μικροῦ  μαθητῆ, ποὺ μόλις εἶχε    τελειώσει    τὴν  Δ΄  Δημοτικοῦ.  Ἡ δασκάλα συνέχισε: 
 –Ὅπως ἤδη γνωρίζετε, τὸ ἔπαθλο ποὺ ἔχουμε ὑποσχεθεῖ εἶναι ἕνας μικρὸς ὑπολογιστής, ἕνα τάμπλετ! Τὸ ἀξίζει ὁ Φώτης, διότι ἐργάστηκε πολὺ καὶ μὲ τὴ φιλομάθεια καὶ τὴν ἐπιμέλεια ποὺ τὸν διακρίνει, μπορεῖ νὰ τὸ ἀξιοποιήσει σωστά... 
 Ὅταν ἐπέστρεψε ὁ Φώτης ἀπὸ τὸ σχολεῖο, τοῦ εἶχαν ἑτοιμάσει ὑποδοχὴ νικητῆ. Τὰ μικρά του ἀδέλφια ἀνυπομονοῦσαν νὰ δοῦν τὸ μεγάλο δῶρο κι οἱ γονεῖς του καμάρωναν, καθὼς δέχονταν συγχαρητήρια μηνύματα ἀπὸ συγγενεῖς καὶ φίλους ποὺ εἶχαν ἀρχίσει νὰ μαθαίνουν τὴν εὐχάριστη εἴδηση. Πέρασε τὸ καλοκαίρι κι ὁ Φώτης, στὴν Ε΄ Δημοτικοῦ πλέον, ξεκίνησε μὲ ἐνθουσιασμὸ τὴ νέα σχολικὴ χρονιά. Λίγες μέρες ἀργότερα, ἡ δασκάλα τοὺς ἀνακοίνωσε αὐτὸ ποὺ ὁ ἴδιος περίμενε καὶ ἤθελε πολύ: 
 –Τὸ σχολεῖο μας θὰ συμμετέχει κι ἐφέτος στὸ πρόγραμμα ἀνακύκλωσης ἠλεκτρικῶν συσκευῶν καὶ προκηρύσσει διαγωνισμὸ μεταξὺ τῶν μαθητῶν μὲ πρῶτο βραβεῖο τὸ δῶρο ποὺ ὅλοι περιμένετε!... –Τάμπλετ! φώναξαν τὰ παιδιὰ καὶ ξέσπασαν σὲ χειροκροτήματα. Μὲ τὴν ἀνακοίνωση τοῦ διαγωνισμοῦ ὁ Φώτης ρίχτηκε στὴ δουλειά. Στὸ σπίτι ὅλοι ἀποροῦσαν μὲ τὴ σπουδὴ ποὺ ἔδειχνε νὰ συγκεντρώνει στοιχεῖα γιὰ τὴν ἐργασία του ἀπὸ σχετικὰ βιβλία ἢ ἀπὸ τὸ διαδίκτυο καὶ θαύμαζαν τὴν εὐαισθησία του νὰ μὴν πετάει κανεὶς στὰ σκουπίδια ἄδειες μπαταρίες ἢ χαλασμένες ἠλεκτρικὲς συσκευές. 
 –Τί γίνεται, Φώτη; Θέλεις νὰ κερδίσεις κι ἄλλον ὑπολογιστή; Δὲν σοῦ φτάνει ὁ ἕνας;... 
ρώτησε μιὰ μέρα χαριτολογώντας ὁ πατέρας του. Ἀλλὰ καὶ τ’ ἀδέλφια του ἄρχισαν ἕνα ἕνα νὰ τὸν προσεγγίζουν γιὰ νὰ ἐξασφαλίσουν τὴν εὔνοιά του: –Ἂν κερδίσεις τὸ τάμπλετ, θὰ τὸ δώσεις σ’ ἐμένα;... –Θὰ δοῦμε..., ἀπαντοῦσε ἐκεῖνος αἰνιγματικά, χωρὶς νὰ ἀποκαλύπτει τὰ σχέδιά του... 
 Πέρασαν οἱ μέρες καὶ οἱ μῆνες, καὶ στὸ τέλος τοῦ σχολικοῦ ἔτους βγῆκαν τὰ ἀποτελέσματα γιὰ τὸν διαγωνισμὸ ἀνακύκλωσης. Ὁ Φώτης ἦλθε καὶ πάλι πρῶτος! Στὸ σπίτι ὅμως ἐπέστρεψε χωρὶς τὸ βραβεῖο. 
–Συγχαρητήρια, Φώτη! τοῦ εἶπαν οἱ δικοί του. Μᾶς πῆρε τηλέφωνο ἡ δασκάλα καὶ μᾶς εἶπε τὰ εὐχάριστα νέα. Ἔφερες καὶ τὸ βραβεῖο;... 
 –Κέρδισα τὸ βραβεῖο, ἀλλὰ δὲν τὸ ἔχω μαζί μου. Σκέφθηκα νὰ τὸ κάνω δῶρο στὸν Σπύρο ποὺ δὲν ἔχει τάμπλετ... Πρὶν προλάβει νὰ δώσει περισσότερες ἐξηγήσεις, κτύπησε τὸ τηλέφωνο: 
–Εἶστε ἡ μητέρα τοῦ Φώτη;... Λέγομαι Μαρία Κ... καὶ ὁ γιός μου ὁ Σπύρος εἶναι συμμαθητὴς τοῦ δικοῦ σας γιοῦ. Θὰ ἤθελα νὰ σᾶς εὐχαριστήσω ἐκ μέρους ὅλης της οἰκογένειάς μας γιὰ τὸ δῶρο ποὺ πρόσφερε ὁ γιός σας στὸν Σπύρο μας. 
 –Γιὰ τὸ τάμπλετ, μιλᾶτε; 
 –Μάλιστα. Ξέρετε..., γιὰ τὸν Σπύρο αὐτὸ τὸ τάμπλετ εἶναι πολὺ σημαντικό. Εἶχε ἕνα ἄλλο δικό του, ποὺ ἔσπασε ὅμως στὸ σχολεῖο, καθὼς συνεργαζόταν μὲ ἄλλα παιδιὰ γιὰ τὸν Διαγωνισμό. Ἐμεῖς τοῦ εἴπαμε ὅτι δὲν θὰ μπορούσαμε ν᾿ ἀγοράσουμε ἄλλο. Τὰ οἰκονομικά μας δὲν τὸ ἐπιτρέπουν, μάλιστα αὐτὸ τὸν καιρὸ ποὺ ὁ σύζυγός μου ἀντιμετωπίζει σοβαρὸ πρόβλημα ὑγείας καὶ κάνει εἰδικὲς καὶ πολυδάπανες θεραπεῖες. Ὁ Σπύρος εἶχε πολὺ στενοχωρηθεῖ μὲ ὅλα αὐτὰ καὶ τώρα τὸ δῶρο τοῦ Φώτη τὸν ἔκανε νὰ πετάει ἀπὸ τὴ χαρά του! Τί νὰ σᾶς πῶ! Δὲν ξέρουμε πῶς νὰ σᾶς ξεπληρώσουμε αὐτὸ τὸ καλὸ ποὺ μᾶς ἔκανε ὁ ἐξαιρετικὸς γιός σας!... 
 Φυσικὰ οἱ γονεῖς τοῦ Φώτη δὲν ἤθελαν τίποτε. Ἡ καλύτερη πληρωμὴ γι’ αὐτοὺς ἦταν ὅτι ὁ γιός τους εἶχε μάθει νὰ νοιάζεται ὄχι μόνο γιὰ τὸ περιβάλλον καὶ τὴν ἀνακύκλωση, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸν συνάνθρωπό του καὶ μάλιστα γι’ αὐτὸν ποὺ ἔχει ἀνάγκη...  
Δὲν ὑπάρχει καλύτερο μάθημα γιὰ τὰ παιδιὰ ἀπὸ τὸ νὰ προσφέρουν στοὺς ἄλλους. Ἡ ἀγάπη ποὺ ἐκδηλώνεται μὲ κάποια μικρὴ ἢ μεγάλη θυσία γιὰ τὸν συνάνθρωπο συγκινεῖ τὶς ψυχές τους καὶ τὶς γεμίζει μὲ χαρὰ καὶ ἱκανοποίηση. Πολλὲς φορὲς οἱ γονεῖς κάνουν τὸ λάθος νὰ μεγαλώνουν τὰ παιδιὰ μὲ τρόπο ἐγωκεντρικό. Πιέζουν τὸ παιδί τους γιὰ νὰ παίρνει μεγάλους βαθμοὺς στὸ σχολεῖο, νὰ ἐπιτυγχάνει ὑψηλὲς ἐπιδόσεις σὲ ἀθλήματα, νὰ κατακτᾶ τὴν πρώτη θέση σὲ ὅλα. Ἔτσι τὸ μαθαίνουν νὰ βλέπει ἀνταγωνιστικὰ τὰ ἄλλα παιδιὰ καὶ νὰ μὴ διστάζει νὰ τὰ περιφρονεῖ ἢ καὶ νὰ τὰ ἀδικεῖ, προκειμένου νὰ τὰ ξεπεράσει. Ἀλίμονο! Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ οἱ γονεῖς δὲν συμβάλλουν στὴν πρόοδο τοῦ παιδιοῦ. Μόνο ἄγχος, ζήλεια καὶ ἄκρατο ἐγωισμὸ τρέφουν στὴν ψυχή του. Ἀντίθετα, τὰ παιδιὰ ὠφελοῦνται πολύ, ὅταν συνειδητοποιοῦν ὅτι δὲν ἀποτελοῦν τὸ κέντρο τοῦ κόσμου! Γι’ αὐτὸ οἱ γονεῖς πολὺ βοηθοῦν τὰ παιδιά, ὅταν τὰ μαθαίνουν νὰ νοιάζονται γιὰ τὰ ἀδέλφια τους, νὰ παίζουν μαζὶ καὶ μὲ ἄλλα παιδιὰ καὶ μάλιστα νὰ ἐνδιαφέρονται καὶ νὰ φροντίζουν αὐτοὺς ποὺ ἔχουν κάποια ἰδιαίτερη ἀνάγκη. Ἰδιαίτερα τὰ ὠφελεῖ νὰ γνωρίσουν ὅτι ὑπάρχουν καὶ ἄλλα παιδιὰ ποὺ δὲν ἀπολαμβάνουν τὶς ἴδιες εὐκαιρίες μὲ αὐτά: Κάποια δὲν ἔχουν οὔτε γάλα νὰ πιοῦν, ἄλλα δὲν μποροῦν νὰ μετακινηθοῦν εὔκολα λόγῳ κάποιας ἀναπηρίας, ἄλλα στεροῦνται τὸν πατέρα ἢ τὴ μητέρα τους ἢ ἀντιμετωπίζουν σοβαρὰ προβλήματα μέσα στὴν οἰκογένεια. Ἂς μὴ διστάζουμε νὰ μιλήσουμε στὰ παιδιὰ γιὰ τὴ δυστυχία ποὺ ὑπάρχει δίπλα μας. Ὄχι γιὰ νὰ γεμίσουμε τὶς ψυχές τους μὲ θλίψη καὶ ἀπογοήτευση, ἀλλὰ γιὰ νὰ τοὺς ἐμπνεύσουμε τὴν ἀγάπη καὶ τὴν προσφορά. Ἀξίζει νὰ μάθουμε στὰ παιδιὰ νὰ σκορπίζουν γύρω τους ἀγάπη. Νὰ μοιράζονται τὰ παιχνίδια τους, νὰ προσφέρουν, ἀκόμη κι ἂν πρόκειται νὰ στερηθοῦν κάτι, νὰ νοιάζονται ὄχι μόνο γιὰ τὸν ἑαυτό τους ἀλλὰ καὶ γιὰ τοὺς ἄλλους. Ἂν οἱ καρδιὲς τῶν παιδιῶν μας πλημμυρίσουν ἀπὸ ἀγάπη, τότε μποροῦμε νὰ ἐλπίζουμε σ᾿ ἕναν καλύτερο κόσμο!OΣΩTΗΡ2185

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου