08 Μαΐου, 2024

Ομιλιες του Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου Αποστόλου Μερος 10ο

 β. Ο Άρτος της Ζωής στη Θεία Ευχαριστία 

Η Εκκλησία μάς διδάσκει ότι με τη συμμετοχή στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ο άνθρωπος συμμετέχει υποσταστιακά στο Σώμα και το Αίμα του Κυρίου και με τα Τίμια Δώρα λαμβάνει τον σπόρο της αιώνιας ζωής. 167 Στις ομιλίες του ο Επίσκοπος διδάσκει πως η τροφή του σώματος αποτελεί μια αναγκαιότητα για την συντήρηση της υλικής υπόστασης του ανθρώπου, αλλά για να ζήσει πραγματικά ο άνθρωπος έχει ανάγκη και από την «τροφή του πνεύματος που είναι το καθαρτήριο και απολυτρωτικό τίμιο σώμα και αίμα του Χριστού». 168 Τα μέλη της Εκκλησίας κοινωνούν τον ουράνιο άρτο που «δεν είναι άλλος από τον Χριστό», ο οποίος τους χαρίζει τη ζωή και την ανάσταση. Είναι «εκείνος που πρώτα άνοιξε την αγκαλιά του και πρόσφερε αγάπη προς τον άνθρωπο είναι ο Χριστός. Πήρε την ανθρώπινη σάρκα σταυρώθηκε αναστήθηκε από τους νεκρούς συνέτριψε τα δεσμά του θανάτου και κάθε μέρα προσφέρει θυσία τον εαυτό του ως επιούσιο άρτο για να τρέφεται η ύπαρξή μας από αυτόν τον ίδιο». 169 Η Εκκλησία διδάσκει ότι όσοι κοινωνούν μετέχουν στο δοξασμένο, θεωμένο και ουράνιο Σώμα του Χριστού. Η μεταβολή των ευχαριστιακών δώρων σε Σώμα και Αίμα Χριστού αποτελεί ένα ανεξερεύνητο μυστήριο για την λογική. 170 Ο επίσκοπος με απλό λόγο μυσταγωγεί το ποίμνιο για να προσλάβουν τη μεταβολή των Τιμίων Δώρων, αποτρέποντάς τους από τη νοησιαρχική προσέγγιση του μυστηρίου: «Τα αισθητήρια όργανά μας μάς πληροφορούν ότι έχουμε μπροστά μας ψωμί και κρασί, η εξαγιαστική, όμως, χάρη του Κυρίου μάς βεβαιώνει πως πρόκειται για το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου, τη θεωθείσα ανθρώπινη φύση». 171 Άλλωστε η μεταβολή δεν μπορεί να εξηγηθεί στα στενά όρια του φθαρτού κόσμου μας, αλλά αποτελεί μια μεταφυσική μεταβολή. Ο επίσκοπος ακολουθώντας τη θεολογία του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού 172 δεν κουράζεται να επαναλαμβάνει ότι «με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος το ψωμί και το κρασί μεταβάλλονται σε Πανάγιο Σώμα και Τίμιο Αίμα του Χριστού». 173

-53-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου