02 Ιουνίου, 2024

Ομιλιες του Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου Αποστόλου Μερος 33ο

 4. Η ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 

α. Η αγιότητα μέσα στην Εκκλησία 

Ο Απ. Πέτρος προτρέπει τους Χρισταινούς να έχουν συμπεριφορά άγια , όπως είναι άγιος ο Θεός που τους έχει καλέσει, δίοτι η Γραφή λέγει: «ἄγιοι γίγνεσθε, ὅτι ἐγώ ἅγιός είμί», 486 σημαίνοντας με τον τρόπο αυτόν ότι η αγιότητα προσιδιάζει στον άνθρωπο που πλάστηκε κατ΄εικόνα Θεού.487 Με αυτήν την έννοια ο Απ. Παύλος αποκαλεί τους πιστούς αποδέκτες των επιστολών του «κλητούς αγίους» «ή πιστούς αγίους».488 Το θέλημα του Θεού είναι ο αγιασμός των πιστών,489 ο οποίος καλλιεργείται με την προσευχή και τη θεία κοινωνία, όπου τα «ἅγια προσφέρονται τοῖς ἁγίοις».490 Ο Επίσκοπος διδάσκει στο εκκλησίασμα αυτό το κάλεσμα των Χριστιανών και συσχετίζει την αγιότητα με την αγάπη του Χριστού: «στόχος της ζωής του χριστιανού είναι η αγιότητα…ο ανθρώπινο πόνος, οι αδικίες οι   αντιξοότητες τα αιφνίδια δεινά…τίποτα δεν μπορεί να μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού», 491 και Θεού ημών, ο οποἰος, εξάλλου, είναι ο μόνος άγιος και αναπαύεται στους αγίους. 492 Το εργαστήριο της αγιότητας είναι η Εκκλησία, διότι, όπως διδάσκει ο Επίσκοπος: «Η εκκλησία είναι η κοινωνία αγίων. Είναι το σταυρωμένο και αναστημένο σώμα του Χριστού του οποίου τα μέλη αγωνίστηκαν τον αγώνα τον καλό…». 493 Αυτός είναι και ο λόγος που ο Επίσκοπος διατυπώνει την αλήθεια πως «ζωντανό σώμα του Χριστού εννοούμε το σώμα της Εκκλησίας την καινούργια κοινωνία». 494 Και προχωρεί για να διδάξει στο ποίμνιό τον ρόλο του Αγίου Πνεύματος, που συγκροτεί τον θεσμό της Εκκλησίας, στον εξαγιασμό των πιστών:«Κατ’εξοχήν έργο του αγίου Πνεύματος είναι ο αγιασμός των πιστών. Ο αγιασμός, η αγιότης, η αγιοσύνη, όπως τη λέμε, δεν είναι απλά αρετή ή έστω ένα σύνολο αρετών αλλά η καινούργια μορφή ζωής. Ανακαινίζεται ο άνθρωπος, αλλάζει τη στάση του απέναντι στη ζωή και την αντικρύζει πλέον στο αληθινό και γνήσιο νόημα». 495Τα κείμενα του διδάσκουν τους πιστούς τη σημασία του Αγίου Πνεύματος για τη ζωή της Εκκλησίας ως εργαστήρι αγιότητας. Ο επίσκοπος κηρύττει πως «Ο Παράκλητος, το Πνεύμα της αληθείας, φωτίζει τον νού μας, οπλίζει με πνευματική δύναμη και θωρακίζει την άμυνά μας, ώστε να μπορούμε να αντιστεκόμαστε σε κάθε πρόκληση της αμαρτίας, να ξεκαθαρίζει η σκέψη μας και να ζητούμε το έλεος και τη   βοήθεια του Θεού…». 496 Αξιοσημείωτη είναι η επίγνωση των δυσκολιών που υπάρχουν για να γίνουν αποδκτές αυτές η αλήθειες της πίστεως. Ο ομιλητής λέγει στο εκκλησίασμα: «δεν είναι θεωρητικές αντιλήψεις ή εφευρήματα του μυαλού μας. Είναι τρόπος ζωής, είναι αλήθεια, είναι προσφορά του ίδιου του Χριστού για όλους εμάς τους πεινασμένους». 497

-113-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου