04 Ιουνίου, 2024

Ομιλιες του Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου Αποστόλου Μερος 35ο

 


β. Ο άγιος ο νέος αναγεννημένος άνθρωπος 

Εκτός από δείκτη πορείας ο Επίσκοπος προβάλλει τον άγιο και ως τον νέο ανακαινισμένο άνθρωπο: «στην Εκκλησία με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος και τη συνεργία του ανθρώπου γεννιέται ο νέος άνθρωπος της χάριτος, της επαγρύπνησης και μετάνοιας ο άγιος». 506 Οι άγιοι δεν είναι μακριά μας απόκοσμοι από την καθημερινότητα ούτε ανήκουν στο παρελθόν. Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Γραφής, που επαναλαμβάνει αφομοιωμένη ο Επίσκοπος, είναι όσοι πιστεύουν στον Χριστό και δίνουν την καλή μαρτυρία του ονόματός του: «μέσα σε τούτη την άδικη αβέβαιη και απρόβλεπτη παγκόσμια κοινότητα οι άγιοι του Θεού, οι πιστοί χριστιανοί καλούνται να δίνουν την καλή μαρτυρία του Σταυρού και της Αναστάσεως, του αγώνα, του μαρτυρίου ότι πουθενά αλλού δεν υπάρχει η αλήθεια και η σωτηρία παρα μονάχα στο πρόσωπο του ενανθρωπήσαντος Ιησού Χριστού». 507 Η άσκηση και βίωση της αγιότητας οδηγεί τον χριστιανό σε ένα ανακαινισμένο τρόπο ζωής, 508 στο σταυροαναστάσιμου ήθος. Αυτό το ήθος περιγράφει στις ομιλίες του ο Επίσκοπος στους ακροατές του: «ήθος είναι ο καινούργιος τρόπος ζωής, που αναβλύζει από τον τάφο του Κυρίου. Είναι η στάση μας απέναντι στη φιλανθρωπία του Χριστού μας, η συνειδητοποίηση της άπειρης αγάπης του, αντίδωρο στις δωρεές του Κυρίου μας, είναι η σχέση αγάπης προς τον συνάνθρωπο και η σχέση σεβασμού προς τη φύση». 509 Και συνεχίζει προσθέτοντας ένα ακόμη χαρακτηριστικό για τον άγιο ως ολοκληρωμένο άνθρωπο:510 «Στη ζωή της Εκκλησίας μας ο ολοκληρωμένος άνθρωπος είναι ο άγιος του Θεού. Άγιος και πανάγιος είναι ο Θεός μας….το θέλημα του Θεού είναι να είμαστε διαρκώς μετανοούντες και συγχωρούντες. Να είμαστε ταπεινοί, κοινωνικοί και συμμετέχοντες». 511 Σε μία άλλη συνάφεια ο ομιλητής αναλύει τί εννοεί με την κοινωνικότητα και τη συμμετοχικότητα των αγίων: «όποιος συσταυρώνεται με τον Κύριο εγκαταλείπει την εγωκεντρική του μανία και ανοίγεται στον συνάνθρωπο, στην αγωνία και τα προβλήματά του…γίνεται ο συμπάσχων και συμπονών…μια τέτοια στάση ζωής είναι η αγιότητα..ο άγιος είναι ελεύθερος από τη φθορά…φιλόθεος και φιλάδελφος…συνάντηση με τον άνθρωπο και το Θεό». 512 Μετά από αυτή την περιγραφή, οδηγεί με φυσικό τρόπο, σε άλλη συνάφεια, το εκκλησίασμα να συνειδητοποιήσει πως οι άγιοι άνθρωποι κινούνται ανάμεσά μας. Είναι όλοι εκείνοι που δίνουν με το ήθος τους την καλή μαρτυρία του Χριστού και της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στη ζωή και τα έργα τους. Πρόκειται για το «πλήθος χριστιανών513   που αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους μέσα στην κοινωνία και δίνουν την μαρτυρία της αληθινής ζωής και μια τέτοια στάση μοσχοβολά την παρουσία της θεότητας». 514

-116-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου