10 Ιουνίου, 2024

Η ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ


Ομιλιες του Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου Αποστόλου Μερος 40ο
 

Η πίστη καλλιεργεί το ήθος της αγάπης: «¨Οταν ο άνθρωπος συνδέεται με το Θεάνθρωπο με έναν τέτοιο λυτρωτικό δεσμό, τότε πρώτα από όλα αποκτά την όραση του πνεύματος, την πίστη και την αγάπη. Με τα φωτισμένα μάτια της ψυχής μπορεί  να αντικρύζει τον Κύριο στο πρόσωπο των συνανθρώπων του και στην ομορφία όλης της πλάσης του Πλάστη». 560 Ανακεφαλαιώνοντας όσα ανέφερε για τον δεσμό πίστης και αγάπης, ο Επίσκοπος καταλήγει: «Η πίστη και η αγάπη λυτρώνει τον άνθρωπο από τα εφιαλτικά κενά και από τα πιεστικά πλέγματα. Όμως και η πίστη στον Θεό και η αγάπη στο συνάνθρωπο ξεπερνούν τον φυσιολογικό άνθρωπο και το ένστικτό του και τη λογική του». 561 Γι αυτόν τον λόγο προτρέπει τους ακροατές και αναγνώστες του:« ας ανοίγουμε τα αυτιά και τα μάτια και την καρδιά και τη διάνοια, για να δεχόμαστε τον Υιό και Λόγο του Θεού, να παίρνουμε τον Χριστό μέσα μας, για να βλαστάνει και να καρποφορεί σε όλο μας τον βίο». 562 Το μήνυμα που μεταφέρεται για την πίστη ως έκφραση αγάπης στο πρόσωπο του Χριστού έχει ως εξής: «Πίστη δε σημαίνει απλά μια θεώρηση περί Χριστού αλλά μια σχέση αγάπης και λατρείας προς το πρόσωπό του. Και όταν αυτή η γνωριμία προχωρήσει, τότε βιώνεται ως αντίδωρο δόξας και ευχαριστίας για το μεγάλο δώρο της αγάπης του Χριστού προς τον άνθρωπο». 563 Ο Χριστός καλεί τους ανθρώπους να τον εμπιστευθούν και ελεύθερα να τον ακολουθήσουν,564 για να γνωρίσουν τον ίδιο που είναι η οδός, η αλήθεια και η ζωή.565 Και όσοι είναι αληθινοί μαθητές του Χριστού θα γνωρίσουν την αλήθεια, όπως εκείνος διαβεβαίωσε, και η αλήθεια θα τους ελευθερώσει .  Ο Επίσκοπος για τη σχέση της πίστης και της ελευθερίας διδάσκει: «όποιος πιστεύει, ενεργεί ελεύθερα και ο τρόπος που συμπεριφέρεται και αντιμετωπίζει τις διάφορες καταστάσεις δεν μπαίνει μέσα σε λογικά σχήματα και κατηγορίες». 567 Αποβλέποντας και πάλι στον σταθερό στόχο του επανευαγγελισμού, τονίζει ότι η ελευθερία είναι η προϋπόθεση για τη δεκτικότητα της χάρης του Χριστού και την αποδοχή του δώρου της Αναστάσεως: «η ζήδωρη χάρη του αναστάντος Ιησού Χρηστού αποτελεί προσωπικό γεγονός στο μέτρο που ελεύθερα την αποδεχόμαστε. Όσοι δεν γεύτηκαν το ευαγγέλιο της χάριτος, γιορτάζουν την ανάσταση εθιμικά, γιατί ο θάνατος μοιάζει πιο κοντινός στους ανθρώπους». 568

-125-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου