Σχέση του μαέστρου με τον Νείλο.
Ο Δημητράκης επισκέπτονταν αυτό το διάστημα συνεχώς τον θείο του στο Άγιον Όρος και ζούσε την μοναχική ζωή. Στις συνεντεύξεις του μιλά για επιθυμία να γίνει και εκείνος μοναχός στο μοναστήρι ‘των θείων του’ στον Άθωνα, δηλαδή στην Σιμωνόπετρα. Καθώς το παιδί μεγάλωνε, κατανοούσε περισσότερο την αρετή του θείου του και ο δεσμός μεταξύ τους γινόταν εντονότερος και ουσιαστικότερος. Από την περίοδο αυτή είχε πάντα μαζί του στο δωμάτιό του μια εικόνα της Παναγίας155 και δύο μεγάλους σταυρούς. 156 Πιθανόν τότε να ζήτησε φωτογραφία του θείου του - αυτή που είχε πάνω στο πιάνο του- γιατί το καλοκαίρι του 1910 ο Νείλος παραγγέλνει (πρώτη και μοναδική φορά) μία κορνίζα, 157 την οποία θα δώρισε στον ανηψιό του. Όπως τότε που ήταν λαϊκός φρόντιζε για την μουσική και εν γένει παιδεία του, έτσι συνεχίζει και κατά την περίοδο που είναι μοναχός να του κάνει δώρα βιβλία. Τον Δεκέμβριο του 1909 μεταξύ των βιβλίων που παραγγέλνει, είναι και οι άθλιοι του Ουγκώ, το οποίο -μιας και δεν βρίσκεται στα προσωπικά βιβλία του Νείλου και της Μονής, αφού όλα τα βιβλία του Νείλου στάλθηκαν στο Μοναστήρι, ενώ όλα τα προσωπικά του αντικείμενα, όπως ρουχισμός και στρώμα, θάφτηκαν κατά την εντολή των γιατρών λόγω της φυματίωσης158 -θα δώρισε στην επίσκεψη του Δημητράκη, κατά τις διακοπές των Χριστουγέννων της χρονιάς εκείνης. 159
Ο Γιάννης Μητρόπουλος μετά τον θάνατο του αδελφού του ζητά να του στείλουν το σταυρουδάκι που φορούσε ο Νείλος: «Ο Μακαρίτης αδελφός μου είχεν ένα σταυρόν με τίμιον ξύλον Σας παρακαλώ επειδή το θέλω δια τον υιόν μου έαν έχετε την καλοσύνην μου το στέλλετε ή ιδικόν σας τίμιον ξύλον και θέλετε μεγάλην μου κάμετε εκδούλευσιν». 160 Ωστόσο, το σταυρουδάκι δεν βρίσκεται και ξαναγράφει: «Τον Σταυρόν του αδελφού μου καθώς με πληροφορεί ο αδελφός Ιερώνυμος μόνο ο περιποιούμενος αυτόν μοναχός θα έχει γνώσιν τούτου εάν υπήρχε επ’ αυτώ διότι πιθανόν και να τον απώλεσε από την εποχήν της εντεύθεν διαμονής του». 161 Τελικά ο Ηγούμενος Ιωαννίκιος στέλνει ένα σταυρουδάκι στον Γιάννη για τον Δημητράκη, απόδειξη της αγάπης και της στοργής προς τον νεαρό, που παραλίγο θα γινόταν Σιμωνοπετρίτης162 και ο Γιάννης τον ευχαριστεί: «Έλαβα επίσης τα μίγδαλα και φουντούκια καθώς και τον σταυρόν του Τιμίου Ξύλου και σας ευχαριστώ πολύ όπου ηξιώθην να λάβω το ποθούμενο». 163 Τον σταυρό αυτόν ο μαέστρος τον φορούσε πάντα: «κάτω από το πουκάμισό του μαζί με ένα μενταγιόν της Παρθένου Μαρίας στη φόδρα του παλτού του, χωρίς ποτέ να τολμήσει να διευθύνει χωρίς αυτά τα δύο»164 και μάλιστα στο αφιέρωμα του περιοδικού ‘LIFE’ φωτογραφίζεται με μαγιό και φαίνεται καθαρά ο σταυρός στο στήθος του, 165 ενώ ο αρθρογράφος επιβεβαιώνει: «Ήταν γνωστό (πολλοί μουσικοί το είχαν επιβεβαιώσει) ότι ο Δημήτρης Μητρόπουλος προσευχόταν συχνά στο καμαρίνι του πριν από τις συναυλίες και ότι φορούσε ένα μεγάλο σταυρό κάτω από το πουκάμισό του».
«It was known for a fact (many musicians had confirmed it) that Dimitri Mitropoulos often prayed in his dressing room before concerts and that he wore a large crucifix under his shirt». 166
Κατόπιν, τον χάνει, πιθανότατα σε κάποια ορειβατική εξόρμηση, ή και πιθανό είναι να τον είχε χαρίσει και παρακαλεί την φίλη του Καίτη Κατσογιάννη να του βρεί σταυρό με Τίμιο Ξύλο, όπως του είχε δώσει ο Γέροντας Ιωαννίκιος. Το αίτημά του δεν υπάρχει στην υπάρχουσα αλληλογραφία των δύο φίλων. Και αυτό συμβαίνει διότι ανάμεσα στα γράμματα που αντάλλασσαν, μεσολάβησε μια συνάντησή τους, όπου και προφανώς, ο μαέστρος θα εξέφρασε την ανάλογη επιθυμία. Η Κατσογιάννη κατόπιν του γράφει: «Παράγγειλα επίσης μ’ένα φίλο μου που φεύγει για την Πόλη και που θα ιδεί τον Πατριάρχη, να του ζητήσει για σένα ένα Σταυρό με Τίμιο Ξύλο. Είναι σήμερα πράγμα σπάνιο, ώστε μόνο ο Πατριάρχης θα μπορούσε να μας το προμηθεύσει –και είμαι βέβαιη πως θα εκπληρώσει αυτή σου την επιθυμία». 167
-24-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου