30 Ιανουαρίου, 2025

6.7 Εις την Μεγάλην Παρασκευήν B ΄

 Με την προσφορά του ανθρώπου τη σπουδαία αυτή στιγμή, συνεχίζει ο Άγιος Νεκτάριος. Ο άνθρωπος πρόθυμα προσφέρει τον εαυτό του στη θυσία αυτή. Με το μεγαλύτερο ανοσιούργημα συνδράμει στη δική του σωτηρία126. Την ίδια στιγμή, «ο ήλιος σκοτίζεται και η σελήνη το φως της αποκρύπτει» καθώς και «το καταπέτασμα του ναού διαρρηγνύεται», όπως μας λέει ο Άγιος Νεκτάριος, παραπέμποντας στους ευαγγελιστές. 

Τα πάντα συγκινούνται μπροστά σε αυτήν τη θεία πραγματικότητα, εκτός από τον άνθρωπο, που μένει αναίσθητος και απαθής. Στο τέλος του προλόγου, ο Άγιος Νεκτάριος αναφέρεται στη μεγάλη φιλανθρωπία και αγάπη του Θεού. Ο Θεός επιθυμεί να σώσει τον άνθρωπο, ενώ ο άνθρωπος πολλές φορές αγωνίζεται για το αντίθετο. Αυτός ο θαυμαστός τρόπος με τον οποίο συντελέστηκε η απολύτρωση του ανθρώπου αποκαλύπτει τη μεγαλοσύνη της θείας αγάπης. Μεγάλη, ιερή και άγια είναι η ώρα αυτή της καταλλαγής και της απολύτρωσης, μια στιγμή που μας καλεί να αναγνωρίσουμε τη σημασία της σχέσης μας με τον Θεό και την ανάγκη για πνευματική ανανέωση. Ο Άγιος Νεκτάριος μας προτρέπει να αφυπνιστούμε και να αναλογιστούμε την αξία της σωτηρίας που μας προσφέρεται127 .

 Στο 1ο μέρος της ομιλίας του, ο Άγιος Νεκτάριος το ονομάζει «περί αμαρτίας και καταλλαγής» και το χωρίζει σε δύο μέρη:

α. Ότι ο άνθρωπος αμάρτησε προς τον Θεό 

Ο Άγιος Νεκτάριος εξηγεί ότι η αμαρτία προς τον Θεό είναι η αιτία της κακοδαιμονίας και της αθλιότητας του ανθρώπου, από την εμφάνισή του στη γη έως και σήμερα. Η κατάσταση αυτή αποδεικνύει την απομάκρυνση του ανθρώπου από τον Δημιουργό του και τις συνέπειες αυτής της απομάκρυνσης. Η μεγάλη αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι μόνο αυτόν προίκισε με τόσα πολλά και μεγάλα πλεονεκτήματα. Ο άνθρωπος είναι ον προορισμένο να υποτάξει τα πάντα κάτω από τα πόδια του, είναι πνευματικό ον, ανόμοιο προς την ύλη, λογικό, έξοχο και υπέροχο μέσα στη δημιουργία. Αυτή η ειδική θέση του ανθρώπου μέσα στην κτίση και η ικανότητά του να σχετίζεται με τον Θεό αποδεικνύουν τη σπουδαιότητα της σωστής σχέσης μαζί Του. Ωστόσο, η επιλογή της αμαρτίας έχει φέρει δυστυχία και απόσταση από την αληθινή ζωή που προσφέρει ο Θεός.

-52-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου