11 Ιουνίου, 2025

Κράτος (KGB) - Εκκλησία, στην ΕΣΣΔ - Ρωσία.

Δεν είναι μόνο ο Ρώσος πρόεδρος Putin, (πρώην στέλεχος της KGB), που παρά τα θετικά σημεία του, όπως γράφομε σε άλλη σελίδα, διατηρεί τους δεσμούς της τωρινής πολιτικής κατάστασης στη Ρωσία με τους σοβιετικούς, των οποίων βέβαια η διακυβέρνηση ελεγχόταν πλήρως όχι από τους απλούς μπολσεβίκους, αλλά από τις μυστικές υπηρεσίες.
Από πολιτική και οικονομική σκοπιά παραμένει ακόμη η παλιά KGB, σαν μαφία - ελίτ πλέον, με έντονη παρουσία στην διοικητική και οικονομική ζωή της χώρας, διότι αυτή καρπώθηκε τους ιδρώτες του εργαζομένου λαού για τον εαυτό της, αφήνοντας άδεια τα ταμεία της Ρωσίας.
Η συνέχιση της παρουσίας στο πολιτικό πεδίο των πρώην σοβιετικών δεν θα μας απασχολήσει, διότι δεν έχει μεγάλη βαρύτητα όταν η πνευματική κατάσταση είναι κατά τα άλλα υγιής. Υπάρχει όμως υγεία στην πνευματική ηγεσία;
Πνευματική υγεία σημαίνει κυρίως όχι εκκοσμίκευση, δηλ. όχι υποταγή των πνευματικών αξιών στα κοσμικά συμφέροντα, και κατά συνέπεια μη υποταγή των πνευματικών ηγετών στους κοσμικούς άρχοντες. Εννοείται ότι για θέματα που δεν θίγεται η πίστη, οι Χριστιανοί οφείλουν να υπακούουν στην κοσμική εξουσία, όπως συνιστά στον Τίτο ο Απόστολος Παύλος: «Υπομίμνησκε αυτούς αρχαίς και εξουσίαις υποτάσσεσθαι, πειθαρχείν, προς παν έργον αγαθόν ετοίμους είναι». (Τιτ. Γ-1).
Το πατριαρχείο Μόσχας, αρχικά τηρούσε την πίστη με πολύ υψηλό φρόνημα, αλλά όπως συμβαίνει συνήθως όπου υπάρχει συμφέρον, βρέθηκαν πρόσωπα που ενέδωσαν στις πιέσεις της σοβιετικής εξουσίας και έφτιαξαν αρχικά, το 1922, ένα εκκλησιαστικό σχηματισμό εντελώς υποταγμένο στις πολιτικές αρχές, τη "Ζωντανή Εκκλησία", η οποία όμως δεν περπάτησε. Αργότερα ο μητροπολίτης και κατόπιν πατριάρχης Σέργιος συνήψε ιδιαίτερα στενές σχέσεις μεταξύ εκκλησίας και σοβιετικού κράτους. Οι διακηρύξεις του θεωρήθηκαν από πολλούς και ιδιαίτερα τους Ρώσους της διασποράς αποστασία από την πίστη, και προσέδωσαν από τότε στις ενέργειες εκκοσμίκευσης τύπου Σεργίου τον όρο "σεργιανισμός". Η υποταγή τότε της εκκλησίας, στους σοβιετικούς, άγνωστο σε πόσο μεγάλη έκταση, γινόταν με κρυφή διασύνδεση, διά των μυστικών υπηρεσιών.

Ο πρώην π.χ. μητροπολίτης Νικόδημος του Leningrad θεωρείται ως ο πράκτορας με το όνομα "Sviatoslav". Το 1992 από επιτροπή του Ρωσικού κοινοβουλίου που ερευνούσε τις δραστηριότητες της KGB, αποκαλύφθηκε ότι οι μητροπολίτες Ιουβενάλιος της Krutitsa, Πιτιρίμ του Volokolamsk, Φιλάρετος του Κιέβου και Φιλάρετος του Minsk ήταν όλοι πράκτορες της KGB, με τα κωδικά ονόματα "Adamant", "Abbat", "Antonov" και "Ostrovsky" αντίστοιχα. Και πότε αυτό;
Όταν όλοι θεωρούσαν ότι υπήρχε διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας! Και μάλιστα επί αντιθέου και αντιχρίστου κράτους!
Και δεν ήταν μόνο αυτοί οι επίσκοποι, πράκτορες της KGB. Από έγγραφο της KGB, του 1988 προκύπτει ότι ο υψηλόβαθμος εκκλησιαστικός πράκτορας με τον κωδικό "DROZDOV" προτάθηκε για παρασημοφόρηση! Και ο δημοσιογράφος Alexander Nezhny αποκαλύπτει ότι από σύγκριση των εγγράφων της KGB και των εκκλησιαστικών συμβάντων, αυτός δεν ήταν άλλος από τον κατόπιν πατριάρχη Αλέξιο ΙΙ. Από όλους τους επισκόπους, μόνο ο αρχιεπίσκοπος της Λιθουανίας Χρυσόστομος παραδέχθηκε τις σχέσεις του με την KGB και ζήτησε συγνώμη, αναφέροντας και το κωδικό του όνομα: "RESTAVRATOR". Το κοινοβούλιο τελικά σταμάτησε τις έρευνες μετά από επέμβαση του πατριάρχου Αλεξίου του ΙΙ και του E. Primakov, αρχηγού της KGB (τώρα FSB). To ίδιο το Πατριαρχείο Μόσχας προσπάθησε να κάνει μια έρευνα για το θέμα, υπό τον επίσκοπο Αλέξανδρο του Kostroma, αλλά τελικά τα χρόνια πέρασαν και το θέμα θάφτηκε.
Δυτικοί, όπως ο John Dunlop το 1995, έγραφαν ότι "η μεγάλη πλειοψηφία των τωρινών 119 επισκόπων του Πατριαρχείου Μόσχας ανήλθε στο επισκοπικό αξίωμα πριν τον Αύγουστο του 1991. Αυτό υπονοεί ότι κάθε ένας από αυτούς τους επισκόπους ήταν προσεκτικά διαλεγμένος και ελεγμένος, και από τον μηχανισμό της ιδεολογίας του κομμουνιστικού κόμματος, και από την KGB". Από τα χαρακτηριστικά περιστατικά του πως δρούσε τότε το σύστημα εκκλησιαστικών πρακτόρων - KGB, είναι σύμφωνα με έγγραφο του αρχηγού της τελευταίας Yury Andropov, προς την Κεντρική Επιτροπή, και το εξής:
"Στην 6η Γενική Συνέλευση του W.C.C. (Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών) στο Vancouver, η θρησκευτική αποστολή από την ΕΣΣΔ απετελείτο από 47 πράκτορες της KGB, συμπεριλαμβανομένων των εκκλησιαστικών ηγετών, κλήρου και τεχνικού προσωπικού"(!). (Ιούλιος 1983).
Είδηση, της 30-8-2006, αναφέρει την επιμονή του μητροπολίτη Κυρίλλου στην συνέχιση παραμονής εντός του WCC του πατριαρχείου Μόσχας, διότι "η απομάκρυνση από το WCC θα υποβαθμίσει μόνο τη θέση της Ορθοδοξίας στον κόσμο!..." (δείτε στα αγγλικά αποθ. σελίδα ή interfax). Φαίνεται ο μητροπολίτης να ξεχνάει τι είναι στην ουσία η Ορθοδοξία... Υποστηρίζει επίσης ότι "έχει επιτελεσθεί συμβουλευτική εργασία μέσα στο WCC μεταξύ εθνικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, και μερικές φορές αυτός ο οργανισμός προσφέρει τη μοναδική πλατφόρμα για συναντήσεις Ορθοδόξων συμμετεχόντων για να συζητήσουν μεταξύ τους τα καυτά προβλήματα της σήμερον"! Οι Ορθόδοξοι δεν μπορούν με λίγα λόγια να τα βρουν μεταξύ τους, αλλά μέσα στη Βαβέλ του WCC κάτι γίνεται!
Λίγες μέρες πριν το ίδιο πρακτορείο μετέδιδε ότι ο τιμημένος από τον πατριάρχη Μόσχας ιερομόναχος Sergiy Rybko για τις επιτυχίες του στη μεταστροφή ροκάδων στην εκκλησία, απεφάσισε να ανοίξει ένα "αληθινό ροκ κλαμπ"! (αποθ. σελ.).
Αυτά παρατέθηκαν όχι για να κατηγορηθεί κάποιος, αλλά για να καταλάβουν όλοι πιο είναι το υπόβαθρο στη σημερινή πραγματικότητα, και να εννοήσουν τα προφητικά λόγια, ιδιαίτερα του Αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ περί εκκοσμικεύσεως της Ρωσικής Εκκλησίας.
Ας σημειωθεί όμως ότι η ανάμειξη προσώπων με ξένα προς τη θρησκεία ενδιαφέροντα στη διοίκηση της Ρωσικής εκκλησίας, δεν σημαίνει όπως λένε κάποιοι υπερζηλωτές (κατά την έκφραση του γ. Παϊσίου), ότι έφυγε η χάρη του Θεού από αυτή την εκκλησία κλπ, συγχέοντας τα πρόσωπα και την υπευθυνότητά τους, με την ευθύνη της εκκλησίας σαν συνόλου. Απόδειξη ότι η χάρη δεν εγκατέλειψε την εκκλησία, είναι ο Ρώσος αρχιεπίσκοπος αγιος Λουκάς ο ιατρός και θαυματουργός. Τα πρόσωπα, άλλωστε, θα τα κρίνει ο Κύριος, ο υπέρτατος και δίκαιος Κριτής.
Σημ. Διαβάζοντας το βιβλίο του Αρχιμ. Διονυσίου Ανθοπούλου "Διηγού όσα εποίησέ σοι ο αγιος", βίος και θαύματα του Αγίου Λουκά αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως Κριμαίας, βλέπετε πόσο δύσκολες ήταν οι τότε καταστάσεις, και πόση πίστη χρειαζόταν για να ζήσει κάποιος θεάρεστα. Ανάλογα γεγονότα είναι καταγραμμένα στο βίο του πατρός Αρσενίου, του γνωστού και σαν καταδίκου ΖΕΚ-18376, από βιβλίο έκδοσης της Ι. Μ. Παρακλήτου.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η άποψη των αγίων γερόντων Σιλουανού και Σωφρονίου, που κατά τα δραματικά γεγονότα στη Ρωσία ζούσαν στο Μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονος του Αγίου Όρους. Δείτε και για τις υπόγειες ενέργειες των παπικών στην τότε Σοβιετική Ένωση και το σχέδιο «PRO RUSSIA», από τον Αρχιμ. Νικόδημο
Είναι θετικές αρκετές ενέργειες του πατριάρχη Αλεξίου ΙΙ που αφορούν την καθυστέρηση των επισήμων διασυνδέσεων της Ρωσικής Εκκλησίας με το Βατικανό, παρά τις πιέσεις που δέχεται από άλλους ιεράρχες. Ίσως γι αυτό, αλλά και για την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλε στην επανένωση με τους Ρώσους του εξωτερικού, μια προσωπογραφία του πατριάρχη ίδρωνε την ημέρα της εορτής της Αγίας Τριάδος στον ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκι μιας πόλης (Nizhniaya Salda) κοντά στο Αικατερίνμπουργκ. Βλ. 4-6-2007 (interfax):
(2007-06-04 12:19:00

Το πορτρέτο του Αλεξίου Β ́ απέπνεε μύρο την Ημέρα της Αγίας Τριάδας
Μόσχα, 4 Ιουνίου, Interfax - Σταγονίδια μύρου βγήκαν στο πορτρέτο του Πατριάρχη Αλεξίου Β ́ την Ημέρα της Τριάδας στην εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι στην πόλη Nizhniaya Salda κοντά στο Εκατερίνμπουργκ.

«Είναι σημάδι του Θεού! Ο ίδιος ο Κύριος έχει σημαδέψει την εικόνα του πατριάρχη για να ενισχύσει την πίστη μας!», λένε οι ενορίτες, όπως αναφέρει η εφημερίδα Tvoy Den.

Το πορτρέτο του Αλεξίου Β' τοποθετήθηκε στην εκκλησία δίπλα στο τέμπλο πριν από τρία χρόνια. Περνώντας από το κατάστημα της εκκλησίας στην εκκλησία του Χριστού στο Εκατερίνμπουργκ, ο εφημέριος της εκκλησίας στη Nizhniaya Salda, πατέρας Mikhail Parygin, είχε δει το πορτρέτο του προκαθημένου σε ξύλινο σκηνικό σε μια βιτρίνα.

«Η καρδιά μου χάρηκε όταν είδα την εικόνα της Αγιότητάς Του. Το αγόρασα αμέσως, σαν να με σταμάτησαν άγγελοι πριν από αυτό», λέει ο πατέρας Μιχαήλ.

Η θαυματουργή εκπόρευση μύρου ανακαλύφθηκε από ενορίτες. Το πορτρέτο άρχισε να εκπνέει άρωμα λίγο πριν από τον όρθρο.

«Ήρθα τις προάλλες στην εκκλησία για να προσευχηθώ για την υγεία των συγγενών μου. Ως συνήθως, πλησίασα το πορτρέτο του Αλεξίου Β ́ και ξαφνικά είδα σταγονίδια μύρου να βγαίνουν από την εικόνα του πατριάρχη. Είχα ένα κομμάτι στο λαιμό μου. Έτρεξα αμέσως στον πατέρα Μιχαήλ για να του πω για το θαύμα», αφηγείται η ενορίτισσα Λιούμποφ Ιβάνοβνα.

Ο ιερέας παραδέχτηκε ότι αρχικά αρνήθηκε να πιστέψει αυτά που είπε η γυναίκα και μόνο αφού ήρθε στην εικόνα του Πατριάρχη Αλεξίου, «μούδιασε καθώς είδε μύρο να ρέει κάτω σε μικρές σταγόνες από τη δεξιά κάτω γωνία του πορτρέτου».

Έχοντας μάθει για μια εικόνα του Αλεξίου Β ́ που αποπνέει μύρο, ο Αρχιεπίσκοπος Vikenty του Εκατερίνμπουργκ και του Verkhoturye ήρθε στη Nizhniaya Salda.

Έχοντας δει την εκπόρευση με τα μάτια του, ο αρχιεπίσκοπος είπε: «Το μύρο μπορεί να σημαίνει τα δάκρυα της χαράς. Με τις προσπάθειες της Αυτού Αγιότητας ενώθηκε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας και ο Κύριος χαίρεται για τα τέκνα Του».)
Επίσης η υπεράσπιση του Χριστιανισμού στην Μασονο-κρατούμενη Δύση: (23-10-2008) "«Ο Aλέξιος Β ΄ πιστεύει ότι ήταν παράλογο να μην αναφέρουμε το ρόλο του Χριστιανισμού στην ευρωπαϊκή ιστορία κατά τη σύνταξη του ευρωπαϊκού συντάγματος»
 Ευχόμαστε ο Κύριος να αναπαύσει τον πατριάρχη μετά των δικαίων, διότι ήδη εκοιμήθη. (23/2/1929-5/12/2008)
https://www.imdleo.gr/htm/wcc-ortho-photos.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου