6- . Ο χρόνος, που ζούμε «έγινε χαρά για μας, επίσης, κλάμα και οδυρμός», διότι μερικοί μοναχοί προκάλεσαν στον Άγιο Αντώνιο χαρά με την ενάρετη ζωή τους. Άλλοι προκάλεσαν σ’ αυτόν κλάμα και οδυρμό λόγω των σαρκικών τους βίων. Και άλλοι σκεπτόμενοι πως η ηλικία τους είναι μακρόχρονη, «αδυνάτισαν τις καρδιές τους και εγκατέλειψαν το βίο της αρετής και μετατράπηκαν σε θηρία». Για το λόγο αυτό καλούνται οι αποδέκτες να έχουν επίγνωση του χρόνου στον οποίο ζουν252 Αν είναι ο χρόνος της χαράς ή ο χρόνος του οδυρμού; Η επίγνωση αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την παρουσία του Ιησού: «32 Εγώ, όμως, ο ταλαίπωρος, ο αιχμάλωτος253 του Ιησού Χριστού, σας λέω ότι αυτό το χρόνο που ζούμε [τώρα], έγινε χαρά για μας, επίσης και κλάμα και οδυρμός, 33 διότι πολλοί από το γένος μας [δηλ. από τους μοναχούς] φόρεσαν την εικόνα της ευλάβειας254. 34 Μερικοί από αυτούς ενήργησαν [στην ευλάβεια] με όλη τους την καρδιά όταν ελευθερώθηκαν με την παρουσία του Χριστού, αυτούς τους αγάλλομαι, 35 ενώ άλλοι «έχουν αρνηθεί τη δύναμή της [ευλάβειας]»255 και ενήργησαν με το θέλημα της καρδιάς τους και της σαρκός τους γι’ αυτό η παρουσία του Κυρίου έγινε γι’ αυτούς τιμωρία. Και για αυτούς πενθώ, 36 και άλλοι σκέφτηκαν την μακροχρόνια και την απόσταση της, [δηλ. σκέφτηκαν πως η ηλικία τους είναι μακρόχρονη] αδυνάτισαν τις καρδιές τους και εγκατέλειψαν το βίο της αρετής και μετατράπηκαν σε θηρία256. Αυτούς επίσης τους κλαίω 37 διότι η παρουσία του Δεσπότη μας Ιησού Χριστού έγινε γι’ αυτούς τιμωρία». Η παρουσία του Ιησού στο αραβικό κείμενο δεν σχετίζεται κατ’ ανάγκη με την ιστορική Του παρουσία, που συντελέστηκε με την ενανθρώπησή Του, παρ’ ότι λέει «έγινε», ενώ στην ελληνική παράδοση αναφέρεται «η παρουσία του Ιησού γι’ αυτούς είναι κρίση», υπονοώντας προφανώς τη δευτέρα παρουσία. Στις άλλες μεταφράσεις παρακαλεί ο Άγιος τα τέκνα του να γνωρίζουν, καταρχήν, τους εαυτούς τους, ώστε να μπορούν να γνωρίζουν το χρόνο τους. «38 Αγαπητοί εν Κυρίω, να γνωρίζετε τον εαυτό σας, ώστε να μπορείτε να γνωρίζετε το χρόνο αυτό» .
-100-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου