03 Σεπτεμβρίου, 2025

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ

 3-Στην ελληνική παράδοση αναφέρεται: «Να υψώσετε τα χέρια των καρδίων σας προς Αυτόν, δηλαδή προς το Νού του Δημιουργού». Όμως, στο αραβικό κείμενο λέει «παρακαλείτε έντονα με όλη την δύναμη του νου», για να αποφύγει τη θεολογική σκέψη του Ωριγένη περί του Λόγου του Θεού.  

4-Κατά την ελληνική παράδοση, εξηγεί ο Άγιος τη σημασία των ιερέων του Βάαλ, ότι δηλαδή συμβολίζουν τα αντίθετα έργα του διαβόλου. 

 5-Παρατηρούμε πως κατέφερε ο Άγιος Αντώνιος να συνδέσει την κάθαρση του ανθρώπου από το Άγιο Πνεύμα με την ιστορία του Ηλία στην Παλαιά Διαθήκη, χρησιμοποιώντας δύο σημαντικά σύμβολα για το Άγιο Πνεύμα από την Καινή Διαθήκη, δηλαδή «το άϋλο (αόρατο) πυρ και το νερό», για να εξηγήσει την έργο της κάθαρσης του Αγίου Πνεύματος μέσα στον άνθρωπο

Στη συνέχεια, συναντούμε μία παράγραφο (78-81) στην ελληνική παράδοση, που δεν βρίσκεται στην Αραβική μετάφραση και μπορούμε να τη διαιρέσουμε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος (78-79), επαναλαμβάνει ο Άγιος, τα λόγια του για τα ονόματα των μαθητών του και την αγάπη του. Χρησιμοποιεί την έκφραση «Αληθινοί Ισραηλίτες», διότι δεν θέλει να τους αποκαλεί με τα σωματικά ονόματα, που θα χαθούν και τους επιβεβαιώνει ότι η αγάπη του δεν είναι σωματική αγάπη, αλλά θεοσεβής. Και φαίνεται ότι ο Άραβας μεταφραστής αφαίρεσε το μέρος αυτό λόγω των ιδεών, που επαναλαμβάνονται συνεχώς. Αλλά στο δεύτερο μέρος (80-81) δεν μπορούμε να αποφασίσουμε οριστικά αν πρόκειται για κείμενο, που αφαιρέθηκε από την Αραβική μετάφραση ή για μία προσθήκη από την ελληνική παράδοση: «80 Είμαι σίγουρος, ότι είναι μεγάλη ευλογία σ’ εσάς, να αγωνίζεστε, ώστε να γνωρίσετε την ατίμωση (ντροπή) σας και να ενισχύετε την αόρατη ουσία, που δεν διαλύεται με το σώμα, 81 επομένως, πιστεύω ότι η ευλογία (η χαρά) σας έχει αρχίσει στον παρόντα καιρό, Γι’ αυτό το λόγο να είναι αυτό φανερό σ’ εσάς ότι δεν πρέπει να πιστέψετε ότι η πρόοδος και η είσοδος σας μέσα στην πνευματική ζωή επιτεύχθηκε από το δικό σας έργο, αλλά να καταλάβετε ότι προέρχεται από μία αγία δύναμη, που σας ενισχύει πάντοτε». Παρατηρούμε τη σημασία, που αποδίδει ο Άγιος στη γνώση του ανθρώπου της ντροπής και της αμαρτίας του. Από την άλλη μεριά, παροτρύνει ο Άγιος τα τέκνα του να ενισχύουν την αόρατη ουσία, δηλαδή να αφήσουν το πνεύμα να εξουσιάζει στο σώμα, καθώς επίσης, σημειώνει ότι η πνευματική μας χαρά με το Θεό αρχίζει από τον κόσμο τούτο. Στο τέλος, τους διαβεβαιώνει ότι η πνευματική μας πρόοδος πηγάζει από τη Θεία χάρη και όχι από την ανθρώπινή μας δύναμη.  Όμως η Αραβική μετάφραση συνόψισε αυτό το σημείο σ’ ένα στίχο: «82 Αν λάβετε, τέκνα μου, αυτά τα αγαθά χαρίσματα, να μην νομίσετε ότι είναι από τα έργα σας, αλλά είναι η κοινή άγια δύναμη που είναι μαζί σας σε όλες σας τις πράξεις.»

-129-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου